Hofawart??

A

Amanty

Osäker på stavning, men det utatalas "hofawart" iaf. Någon som har en sån? Vet ni något om rasen eller var man kan söka på den. Bilder??? Jag har en blandis, men vet ingenting om hofavarts.
Tack för svar :bow:

Sv: Hofawart??

Det enda jag kan hjälpa dig med är att det stavas Hovawart så vitt jag vet:angel:
Fina hundar men vet ingenting om dem. Sök på google hittar alltid nåniting där;)

Jag har en hoffe som jag är supernöjd med,men gjorde -mycket noggrann-research inna jag skaffade en,de har ibland problem med för låg dådkraftoch nervstabilitet.

Jag tycker det är fantastiska hundar,men man skall också komma ihåg attde är supersmarta,påhittiga,vill hitta på skojiga saker,tar inte skit,och att utseendet kan luras.

min valp är supersmart,men förarmjuk och med dådkraft och miljöstark så han är allt jag velat ha,inkl en dålig svart emd tecken färg(jag ville haft en svart)

nu som 5,5 mån är han dessutom skitful,men rolig.

För mig blir det definitivt Hovawart i fortsättningen också,men noga utvalt och ordentlig koll på föräldrarna,och även Flat,då jag gillar den rasen.

Thina

Rasen heter Hovawart. Har själv en som är svart.. Det är absolut hunden som passar mig, så jag kommer fortsätta att ha den hundrasen. Som sagt gå in på hovawartklubbens hemsida så finns faktan du behöver ;) Här är en bild på min hoffe som kommer från Mytologins kennel..:rofl:
Jignis_huv.jpg

Jag fick för mig att du hade en unghund? Eller var det en hane Flat som var ungund?

Kan ju tillägga också att det är en brukshund och bör aktiveras därefter.

Även kallade Hoppawart...:D
Det är helt underbara hundar, de är GLADA!!!, pigga, lekfulla, påhittiga, mjuka och goa men kräver en del aktivering för att inte driva en till vansinne... :devil:
Jag hittade min förste hoffe av en slump för 13 år sen, hade aldrig sett eller hört talas om dem innan men fastnade direkt för rasen. Han var blond så alla som såg han undrade vad jag hade gett min golden för mat då han blivit så stor...:p Men han var världens trognaste hund, han var med mig överallt och hade alltid full koll på vart jag var. Lydnadskurserna med han som unghund var dock rena mardrömmen, han fattade absolut ingenting. "Allt var tråkigt ända tills matte började leka för att få lite fart på han men då var han så hårdtandad att matte skrek högt och kutade iväg efter plåster.." Jag var galen efter varenda träning men så helt plötsligt i slutet på andra kursen var det som att han tittade på mig och suckade "- Jaja, kan vi åka hem om jag gör som du vill då?? Jäkligt tråkigt det här tycker jag ,gäsp." Han kunde precis allt!! Vet inte vem som var mest förvånad, jag eller instruktörn?? Hur som helst så var han duktig nog att tävla med men då fegade jag ur..:o Han blev 12 år och då avlivade vi han pga att han hade våteksem som började sprida sig över hela kroppen. Han var som en valp i sinnet under hela sitt liv och jag saknar honom så...:cry:
Och för snart ett år sen köpte jag min andre hoffe, en svart med tecken. Han är precis lika underbar men med ett bättre psyke.
Han är en mer följsam hund som hittills verkar bli lättare att träna. Dessutom är han mycket försiktigare när man leker med han så jag slipper ha med plåster överallt..;)
Men jag tror att man måste veta vad det är för typ av hoffe man vill ha innan man köper en. Vissa hundar är mer familjeanpassade och andra skarpare och kräver mer arbete.. Men ingen av de är några soffhundar som nöjer sig med en fjantig promenad om dagen, här krävs lite sysselsättning:bump:
Kan tillägga att min kommer från Mytologins kennel.

alltså...ehh..jag är inte riktigt lika hysterisk som gnist :)
men....

jag har en gammal hund,sarah servicehund som är 11 och mertokig ännär hon var unghund....fotfarande i full tjänst,jävligaste o bästa hunden jag någonsintränat

mina älskade bruna(röda egentligen)flattarwillliam o h faith dog 00 resp 05,de var morbror o systerdotter.
söta men kanske inte perfekta servicehundar direkt

när faith fick avlivas pga cancer så tittade jag efter en ny hund,men ville ha en med mer miljöstabilitet,lite mer jävlaranamma osv men ändå söt(jobbar i svåra miljöer,behver inte skrämma folk ock¨å)

var inne¨på hoffe innan,o nu gjord ejag slag osaken o ringde runt t bla scandernas,elliegårdens,en bekant påskk med världens finaste hoffeolite överallt.när jag så pratad emed en tjej i rullis som hade hoffe odet var inga problem så ar dte ok förmig..hafe då sett 2 vuxna fegisar,men visste dte fanns bar hoffisar också.

valet föll påknallenhofs,pga mentalreultaten på föräldrarna.liten familjeuppfödning,men mkt tanke bakom,bla lekpark för de unga djuren,vilket jag tror har gjort mkt bra.
tiken mkt bra o vettig.

totte som egentligen heter sheridan är fantastsik,än så länge..får se om hag vill slå ihjäl honom senare...

veckan inna jul komett mail frånenvän där en flat 1,5 år behövd eomdelbar omplacring.problemhund dessutommen officiellt var dte pga allergi:)
åkte o hämtad ehnom o han vef ne uppstressad,dragande,tja de gamla vanliga närflat går ur hand.kund edessutom inte vara lös,hysterisk nr han träffade andra hundar, osv

tog mig några dagar,men dte mesta gick bort emd en gång...nu är han mkt trevlig,skallbli hästskosökarhund o kantarellhund o omplaceras.

jag fick nämlgen egtt meddelande från sarah,william o faiths uppfödeare att faiths mamma, o williams halvbror hade råkat para sig

jag fick den brunahanen i kullen..kommer den 3 maj.

därav omplacerngen av aragorn,unghunden(fast det går inte så bra då jag inte vill sätta ut annons utan gå gm kontakter)

brunisen kommer att bli en lyxhund,en hud att tävla o ha kul med o jag är glad att jag inte förlorad eblodet med de som dog.

sheridan fortsätter sin utbildning till servicehund och sarah är ju tyvärr gammal

jag kommer dck att träffa hennes mamma på söndag,kärringen är 14 år!

s så ser det ut här.

mina hundar äraktiva men inga monster eftersom jag ärsängliggande länge ibland o då fr de nöja sig med att gå o vara i stallet.funkar faktsikt bra..

ibland funderar jag på om jag är riktigt klok,mn jag har insettattdet är billiga pengar för oxytocinpåslagvarje dag,för endorfinuppgång oh för glädjen med att dela deras liv..att ha flera är faktiskt mkt roligare än att han en

Thina

Okej! Då kom jag ihåg rätt då :p Ett tag trodde jag att Hoffen var den som var omplacerad! Men nu har jag det på tråden!!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 625
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 688
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?
  • Valet i USA