Höet dåligt .. ?

R

Rigolette

Fick hastigt reda på denna vecka att jag skulle få hem foderhästen i torsdags. Så fick akutringa hem och säga att hö måste fixas, fick tag på hö .. samtidigt som vi hämtade hö hämtade vi även hästen. Dock, så är höet dammigt och gult .. 200 kr för 20 balar tror jag de var .. vad tycker ni att vi ska göra med höet ?

Jag vågar inte riktigt säga som de är om höet hlr, eftersom att pappa har ställt upp som hn har gjort nu .. fixat allting med hästen å så .. men jag måste ju berätta för honom, för de bästa för hästen. Plus att hon ska tävla om en månad och det vore ju droppen om hon åker på hosta ..

Sv: Höet dåligt .. ?

Ta en hygiensik analys. Att det är gult betyder bara att det utsatts för solbestrålning. Damm är ju inte bra, därför böär du göra analys.

Ta inte en hygienisk analys. För 20 balar är det ren idioti ekonomiskt att ta en hygienanalys för 600 kr. Kasta höet och köp annat istället!

...och under tiden så vattnar du höet innan du ger det till hästen. Om du har tillgång till en rejält stor balja av något slag, ha rent vatten i den och dränk ner höet så det blir genomblött direkt innan du ger det. Nödlösning, hästen måste ju ha mat under tiden du fixxar annat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 877
Senast: Lhas
·
Foder & Strö Hej! Tog hem nytt hö igår, fick göra det akut då nästan allt i min sista hösilage bal var dåligt, alla andra har varit superfina men den...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: Horse1738
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 396
Senast: alazzi
·
Ekonomi & Juridik Sommaren 2014 åkte vi ut och hälsade på en kollega till min mamma då möttes vi av 3 hästar som var gravt undernärda, när vi frågade om...
2
Svar
22
· Visningar
5 429
Senast: exotic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka