Hör man något om man är i koma?

Mirre

Trådstartare
Och minns man det man hör när man vaknar?

Kom och tänka på det nu när jag såg det i en tvserie :p

Sv: Hör man något om man är i koma?

Jag har iallafall hört berättelser om människor som har haft en aning om vad som pågått runt dem. Efter vad jag har förstått så kan man även vid koma vara mer eller mindre vid medvetande.

Jag har iaf fått lära mig att medvetslösa personer/personer i koma kan höra och uppfatta vad som sägs och händer runt omkring dem..
Man ska därför inte prata negativt i deras närhet då det kan påverka dem negativt..

Jag har hört att de kan höra. När min morbror låg i koma fick vi tipset att sätta på en skiva med hans favoritmusik och att prata mycket runt omkring honom, och till och med prata till honom. Så någonstans tror jag de kan uppfatta närheten och ljud på något sätt. Jag hoppas det i alla fall.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 065
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Jag köpte en duschkräm från Rituals häromveckan och provade den första gången i onsdags, luktar gott och allt var okej. Men sedan...
Svar
15
· Visningar
587
Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 357
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Skulle vara intressant att höra vad en veterinär eller läkare säger om detta: Det stod på SVT nyheter om en kvinna som hade en valp som... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 810
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka