Hör man något om man är i koma?

Mirre

Trådstartare
Och minns man det man hör när man vaknar?

Kom och tänka på det nu när jag såg det i en tvserie :p
 
Sv: Hör man något om man är i koma?

Jag har iallafall hört berättelser om människor som har haft en aning om vad som pågått runt dem. Efter vad jag har förstått så kan man även vid koma vara mer eller mindre vid medvetande.
 
Sv: Hör man något om man är i koma?

Jag har iaf fått lära mig att medvetslösa personer/personer i koma kan höra och uppfatta vad som sägs och händer runt omkring dem..
Man ska därför inte prata negativt i deras närhet då det kan påverka dem negativt..
 
Sv: Hör man något om man är i koma?

Jag har hört att de kan höra. När min morbror låg i koma fick vi tipset att sätta på en skiva med hans favoritmusik och att prata mycket runt omkring honom, och till och med prata till honom. Så någonstans tror jag de kan uppfatta närheten och ljud på något sätt. Jag hoppas det i alla fall.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb I april hade jag 1h övertid, den kom inte på förra lönen. I maj hade jag 8h övertid, på lönebeskedet som kom idag så hade jag bara 7h...
Svar
9
· Visningar
749
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 199
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb I morgon ska beskedet komma om jag kom in på universitetet. Förmodar att jag kan se det på antagning.se men kan man se det efter midnatt...
Svar
10
· Visningar
994
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp