Hö allergi...

fettso

Trådstartare
Min höallergi har tagit fart igen nu eftersom hästarna börjat få hö.:(
Det kliar och min näsa rinner, har utslag på hela kroppen.
Finns det hjälp att få?Hästarna måste ju få hö:crazy:

Ska kolla mig hos läkare i veckan, har aldrig fått det dokumenterat att det är just höallergi men eftersom det var lugnt hela sommaren så tror jag det.
Vi har mkt allergier i släkten/familjen.

Sv: Hö allergi...

Jag är själv höallergiker....

jag får ha vantar, långarmad tröja på mej om jag ska kunna handskas med hö....

Själv använder jag hösilage, då känner jag inte av det alls om jag inte stoppar ner näsan direkt i det....

Alt. om du kan lagra höet på en plats där det kommer mycket friskluft in och att du kan försöka packa höet där det genomströmmar mycket luft så att du slipper stå med det på en instängd plats....

Jag är också höallergiker. Använder handskar och jacka samt munskydd när jag håller på med hö. Börjar mer och mer gå över till hösilage nu och känner inga som helst problem då.

Kan bara instämma i föregående inlägg att försök stå i välventilerat utrymme när du hanterar hö. Hoppas du får hjälp!

Höansilage är bra och spån. Men de finns ju bra piller på apoteket som du kan ta innan du går till stallet. Munskygg och vantar och långärmat.Lycka till.

Jag antar att man inte får göra reklam för naturläkemedel så jag skickar dig ett pm om vad som hjälpt mig.

/M

Jättebra om det finns piller, ska ringa vårdcentralen nu så jag kan få en tid.
Vill fastställa att det verkligen är det.

Hur har dett gått? har du fått det uppkollat?

Det finns receptfria antihiatamin-tabletter på apoteket, jag äter sådanna varje dag för allergier.

mitt tips är hösilgae (som många redan skrivit) och torv, funkar jätte bra för en kopis jag har som är väldigt allergisk

Lycka till hoppas det lsöer sej för dej

Förstår hur du har det.. Jag är också allergiker. Jag tar medicin (recept) 2ggr/dag men det beror nog på hur allvarlig allergin är... Min är lite lurig, jag kan gå och ha "halvsvårt" att andas, så där så det bara känns tungt men inte andnöd. Är jag mycket med hö får jag andnöd och måste ta bricanyl.. Men jag har haft mask/munskydd (ett som täcker emn som man kan andas genom) när jag är vid hö. Lite omständigt men klart bättre än att vara utan luft :D

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 091
Senast: Fiorano
·
Hästvård Lång historia kort, vi köpte en ponny förra hösten så detta har varit vår första sommar. Och det har varit en jobbig sommar. Han har...
Svar
0
· Visningar
586
Foder & Strö Jag och min familj har förverkligat drömmen och köpt en egen gård som vi ska förvandla till en hästgård! Dock så inser jag lite...
2
Svar
20
· Visningar
2 472
Senast: Lobelia
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka