Hjorthornsolja eller annat runt ögonen mot flugor?

C

Cortina1

Kan man fortfarande köpa Hjorthornsolja på apoteket som man kunde förr i tiden? Letar efter ett bra flug-avstötande medel att ha runt ögonen. Flughuva går bort i detta läget, då hästkompisarna inte låter den vara ifred, samt jag vill ha ngt även i icke extrema flugperioder, dvs tidigt på våren, som är avstötande mot flugor och håller sig länge,utan att behöva flughuva som sagt. tips?

Sv: Hjorthornsolja eller annat runt ögonen mot flugor?

Hej!
Har för mej att hjorthornoljan försvann för flera år sedan. Den var väl FÖR bra....men det var nåt som var giftigt i men kommer inte ihåg vad :confused:

Hjorthornsoljan finns inte inom sverige längre. Tydligen ska det vara cancerframkallande, för oss människor. Jag använder det ändå, tycker att det fungerar super.

Suck man får ju cancer av allt numera, potatis, sol, hjortronolja osv...

Undrar hur mycket som egentligen behövs av de ämnena för att man ska få cancer...
Känns som att det är stora mängder som behövs och därmed ingen normal förbrukning..
Men i lilla landet lagom måste vi självklart förbjuda allt som skulle kunna missbrukas...

KL
jag googlade lite snabbt på hjorthorns olja och där ser det ut som det iallafall fanns återförsäljare så sent som 2010?

Oj! Det har jag missat helt. Jag har hört att det inte finns i sverige och har således köpt mitt från Danmark, utan att tänka på att sådana saker går att kolla efter:o

haha, jag tog bara en snabb googling när jag läste tråden, har inte utrett om de är aktuella och stämmer. men en liten googling skadar ju inte oavsett : )

Nej det skadar verkligen inte, det är ju riktigt smart att faktiskt undersöka saken själv haha :idea:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 641
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
83 739
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 326
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 307
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka