strawberrysylt
Trådstartare
Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt jobb och att vi inte kan ha någon, då jag jobbar på ett äldreboende och det då blir en etisk fråga om man ska använda denna på de boende eller ej.
Jag sa till chefen att jag hör vad du säger, men jag tycker inte det var ett bra svar. Nu var inte detta chefens beslut, såklart, utan från högre instans. Men vad tycker ni?
Jag tänker på oss som arbetar där, ska inte vi få tillgång till hjärtstartare pga detta?
Hur är det på era jobb (även andra jobb menar jag), finns hjärtstartare?
Har ni koll på vart de finns annars i er närhet?
Någon som har en egen t om? Någon som behövt använda en?
Jag funderar även över munskydd när man gör inblåsningar, någon som har, vart har ni köpt? Blir (en av) årets julklapp(ar) från mig tror jag.
Jag sa till chefen att jag hör vad du säger, men jag tycker inte det var ett bra svar. Nu var inte detta chefens beslut, såklart, utan från högre instans. Men vad tycker ni?
Jag tänker på oss som arbetar där, ska inte vi få tillgång till hjärtstartare pga detta?
Hur är det på era jobb (även andra jobb menar jag), finns hjärtstartare?
Har ni koll på vart de finns annars i er närhet?
Någon som har en egen t om? Någon som behövt använda en?
Jag funderar även över munskydd när man gör inblåsningar, någon som har, vart har ni köpt? Blir (en av) årets julklapp(ar) från mig tror jag.