Hjärtljud - när?

Ishtar

Trådstartare
Börjar bli lite sugen på att få gissa om det är en flicka eller pojke i magen nu. När fick ni höra hjärtljuden? Det här med att om det är över 155 slag (per minut?) är det en tjej, när gäller den mätningen? Eller är hjärtljuden lika snabba genom hela graviditeten?

Jag har varit på ett ultraljud då jag var i v 14 (visste vi inte då) och då lyssnade de inte på nåt hjärta, ska gå på ett nytt nu på fredag i vecka 19. Ska inte till barnmorskan förrän vecka 25 och dit är det ju en evighet! Har inte varit på annat än inskrivingen kring vecka 10.

Sv: Hjärtljud - när?

Rasmus låg på runt 150 när bm lyssna på hjärtat, minns inte när hon gjorde de 1a gången.

Han vart asförbannad när hon skulle lyssna och hjärtat slog riktigt fort och sen efter 5 min kanske och hon bara snudda magen gick de ner till normalt. Flera ggr hon tänkte ge upp och lyssna med tratten istället och räkna i huvudet för han vart verkligen skogstokig på den där maskinen.

det där stämmer ju inte riktigt utan kan variera ganska rejält..
min dotter låg både över och under och va väldigt olika från gång till gång.
denna gången har jag inte ens frågat vad dom låg på..

Jag är ganska säker på att första gången BM lyssande på hjärtljudet var i vecka 20. Tror inte det gjordes på ultraljudet.

Det förstår jag naturligtvis, det här är ju bara en kul grej...

kommer inte ihåg när de lyssnade på hjärtljuden första ggn. Men det var nog strax efter v 20.
Jason låg 150 alla ggr utom en. Så på honom stämde det.
Allt var "typiskt" pojke med hela graviditeten:D

Jag fick lyssna på hjärtat första ggn i v 25. Min bebis har legat på mellan 147 och 151 slag/minut. är nu i v 31, har lyssnat 3 ggr.
Jag har hört att om det är över 140 så ska det tyda på att det är en tjej, men har hört många som fått pojkar trots högre frekvens. Normalt ska ju vara mellan 120 o 160 slag/min.

Min kusin och jag hade samma hjärtslag i magen. Kring 150. Jag fick en pojke och hon en tjej!

Jag har hört över 150=flicka...
Men som sagt är det bara skrönor;)

Jag gjorde ett tidigt ultraljud i vecka 8, då SÅG man tydligt hjärtat (och hade ju kunnat räkna slag om man ville....).

Jag tror det var runt v 20 de började lyssna på hjärtljud eller v 24 minns faktiskt inte.
Jag har hört över 140 tjej och under kille.
Min bebis har legat på 150, 158 och 160 och nu senaste 3 ggrna på 145 för då har den sovit som en stock ;)
jag tror hjärtljud är typ det minst tillförlitliga sättet att gissa på pojke el flicka!

Min bm lyssnar på hjärtljuden i vecka 15 dvs. innan man (oftast) gör det första ultraljudet.

Fick höra hjärtlujd första gången i v 24, vet ej vad det blir för kön på bebis, men slagen låg iaf på 140. Återstår o se vad som kommer ut kanske får veta den 28/7 då jag gör rutin UL nr 2 =)

Vad gissar du på att det blir? Har du känt något som tyder på det ena el det andra?

Jag fick höra första gången i v 12 när jag var på gynkoll. Då var ljuden iofs så otydliga så maskinen fick inte fram något exakt värde. Men man hörde tydligt att det var en puls, som var ca dubbelt snabbare än min egen!

Andra gången var i v 14, då låg de på 155 och där har de legat också de två senare gångerna vi lyssnat (är i vecka 26 nu).

Men jag tror det är en pojke;).

Nä, jag känner ju inget konstigt alls och har inget annat att gå på i mina gissningslekar! :D

* inget illamående (fast skrönan säger väl pojke då)
* inte sugen på sött/surt eller nåt speciellt alls
* inte mer eller mindre hungrig
* inte mer eller mindre hår på benen
osv

Mina tre barn hade ganska lika hjärtljud. Två flickor och en pojke. jag tror att det spelar mer roll om bebin sover i magen eller är vaken hur hjärtfrekvensen är

Alla test jag gjorde visade på pojke, och hjärtljuden låg på 140. Det blev en Desiree. Alla blev helt chockade. Fast någonstans inom mig visste jag att det var en flicka. :love:

Nä, jag känner ju inget konstigt alls och har inget annat att gå på i mina gissningslekar! :D

* inget illamående (fast skrönan säger väl pojke då)
* inte sugen på sött/surt eller nåt speciellt alls
* inte mer eller mindre hungrig
* inte mer eller mindre hår på benen
osv

Hehe. Precis sa kande jag mig ocksa under graviditeten. Med 2 flickor i magen :love: :love:. Och hjartljuden lag pa runt 140 for ettan och 150-170 for tvaan. BM lyssnade forsta gangen i v16, men jag hade ju forsta ul redan v6 och da sag man hjartana sla.

Jag fick lyssna på hjärtljuden för första gången idag i v.24. Snittade på 155, men ver uppe i 170 flera ggr. Vet att det är en pojke. :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 072
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 165
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 183
Senast: Plussat
·
Träning Lång, invecklad tråd. Har haft lösdrift nu i 3 år och har alltid haft väldigt bra flock trots att hästar har kommit och gått. Hagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 277
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar