hjärnsläpp - martingal.

jos

Trådstartare
var ska den egentligen sitta? framför eller bakom tygelstopparna? hur jag än gör ser det plötsligt fel ut. har haft den i fem år men kan för allt i världen inte minnas hur den ska sitta nu, efter senaste smörjningen.

Sv: hjärnsläpp - martingal.

stopparna ska sitta närmast bettet så martingalringarna inte kan fastna i spännena där

bakom, så de inte kan fastna i bettet :angel: :p

ha ha, så många messerschmidts vi är *S*

hihi, det var väl det jag misstänkte, men när jag börjar nojja så känns allting bara fel. tack. ska genast (ehm, nästa gång jag fipplar med tränset. blir inte mycket när tjockisen har semester.) kolla så det sitter rätt.

Då jag numera nästan enbart använder supergriptyglar har jag flugor både framför och bakom martingalen....

Liknande trådar

Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
368
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 180
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
291
Senast: lizzie
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
918
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrsnack nummer 18