peace

Trådstartare
en vildkatt har lagt sina ungar i vårat stall! Igår tog vi och la över dem i en kartong, så att vi skulle ha möjlighet att göra dem tama.Vet ej riktigt hur gamla de är, de har öppnat ögonen,spottar och fräser men kan är än så länge inte "springa" ifrån oss. Imorse hade hon tagit alla utom en och flyttat dem, (vet ej vart ännu).
Min fråga är nu har hon övergivit den som är kvar?Ska jag låta den ligga kvar eller ska jag ta in den och börja ge den ersättning? Vet varken ut eller in.Känner mig "skyldig" för att vi rörde dem men vi vill inte ha vildkatter här.

Sv: Hjälp

vänta tills nu ikväll.

hon kan ju nyss ha börjat flytta dom när du såg dom.

hoppas du hittar dom!
Det bästa vore ju att fånga in både mamman o ungarna och ha dom inlåsta tills ungarna kan flytta.

tänkte bara berätta att numera har vi blivit en till i familjen:bump:
Mamman kom inte och hämtade sin unge (fattar inte varför hon övergav 1)så numera bor kisen Signe inne hos oss:love: Får mjölkersättning från apoteket och Rc kattungemat och verkar må bra av det .
Hittar tyvärr inte vart hon "gömt" de andra ungarna, möjligt hon flyttat dem till ngn av granngårdarna.

Skönt för en kattunge att få räddning iaf!
Du kanske kan fråga runt bland grannarna och säga att de kan säga till om de hittar ungarna. Annars kommer de nog gå ett hemskt öde till mötes i vinter, om ingen tar in dem. :(
Och hinna med att skaffa några kattungar själva innan dess.

Skönt för en kattunge att få räddning iaf!
Du kanske kan fråga runt bland grannarna och säga att de kan säga till om de hittar ungarna. Annars kommer de nog gå ett hemskt öde till mötes i vinter, om ingen tar in dem. :(
Och hinna med att skaffa några kattungar själva innan dess.

Jovisst skulle jag vilja hitta dem,problemet är ju att det här upprepas ggn på ggn. För det är ju våra grannar (bönder) som katterna ursprungligen kommer från. Blir såå trött på det, vi har själv alla våra katter kastrerade och så ska man ha bry med andras.
Hatar när jag hör kattpip uppe bland hö&halm. Tänk om ALLA kunde kastrera och ta hand om sina katter.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 300
Senast: Squie
·
Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 903
Senast: TinyWiny
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 729
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama