I

Illusiion

Hjälp! jag har fått såå många förslag på hur jag ska göra ett bra galoppbyte! :confused:
Hur ska man egentligen göra?! Min ridlärare säger en sak och sedan när jag tränare för en annan sa han att jag gjorde helt fel och att det inte var konstligt att mitt sjuåriga sto inte gjorde som jag sa :confused:

Så nu: kan ni skriva hur ni gör en galoppfattning så jag kan få någon reda på detta?

Sv: Hjälp!

Vill du veta hur jag gör galoppfattning eller hur vi tränar ombyten? På ridskolan jag rider så la ridläraren en bom på medellinjen så red vi åttvolt och gjorde ny galoppskänkel ett par steg innan så hästen hann fatta om och tog ett skutt över bommen och landade i nya. Det finns massa olika sätt: galopp-tre skrittsteg som trappas ner-ny galopp. Finns även andra som gör typ en volt tillbaka i förvänd galopp eller nåt, fatta inte riktigt vad jag läste på AR-forumet.
Men din fråga, hur jag gör galoppfattning, jag för ytterskänkeln lite bakåt (höften bak/fram om ni så vill) och innerskänkeln en aning framför eller i normalläge. Men antar att din fråga var hur vi gör ombyten och inte fattningar.

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 459
Senast: Roxy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar