P

pumpqin

Vid 20.30 idag lyckades min hundvalp (13 veckor) få tag på ben av något slag och tuggade i sig detta. Han har sedan dess varit väldigt låg och gnällig, men säger inte ifrån/piper inte då vi (jag och mamma) klämmer och känner på honom. Lyckades få i honom lite fil och bröd för en timme sedan. Då jag var ute för en liten stund sedan gick han och hulkade massor, men inget kom upp..

Vad ska vi göra? :confused:
Så orolig!!

Sv: Hjälp!!

Kan vara att det ligger någon bit "på tvären" i magen/tarmen och då behövs veterinärvård, så ring vet.

Jag hade omedelbart kontaktat akutveterinär och åkt in med hunden. Det kan gå ruskigt illa med saker som fastnat i magen.

Ringde vet som sa att vi ska avvakta tills imorgon eftersom han både äter (fil+bröd) och har druckit vatten utan problem.

Föreställer mig att allt ska gå tokigt och oroar mig som bara den.. :(

En bentråd.:)
Så passande!

Jag undrar lite om just ben. Är lite förvånad över min vuxenvalp som gillar/tål/klarar alla sorters ben utan krusidull. Brukar det vara så?

Hur mår han idag då?

Idag mår han mycket bättre, är uppe och springer och äter som vanligt (=massor) :bump:

Håller dock stenhård koll på honom. Det är läskigt när de stoppar i sig saker de inte bör. Får hoppas att han lärt sig att inte äta fågelben, men det tvivlar jag på :grin:

Oj,oj,oj.... ett under att min lever alltså...:crazy:
Vad händer?:confused:

Fiskben fattar jag själv.Men gris?och lamm?:d
Jag antar att det är tillagade ben som är farliga då de blir skörare och går då lättare sönder. (vasst)

Händer det igen så ge honom sparris...det lindar in det vassa.

Benen är så hårda och spröda att det lätt lossar flisor ur dem som sedan kan ställa till med mkt elände i hundens hals och mage.
Men vad jag lärt mig så är lamm okej, men inte får (antar att det beror på att benstrukturen ändrar sig, någon som vet?)

Benen är så hårda och spröda att det lätt lossar flisor ur dem som sedan kan ställa till med mkt elände i hundens hals och mage.
Men vad jag lärt mig så är lamm okej, men inte får (antar att det beror på att benstrukturen ändrar sig, någon som vet?)

Jag vill också veta mer.

Det är alltså helt OK att ge griskött och kalkonkött till hund, men ben därav undanbedes för att det kan lossna flisor?

Det var en sida som verkligen passade mig som med tiden förstått att min valp klarar alla ben galant!
Fast jag har ju gjort fel som kokat benen innan, jag ska prova med ett rått så får vi se vad han säger om det.

Min lille hund plockar själv ägg när han är sugen, det är ju perfekt, både ägg, inälvor, kött och ben från samma individ.:D

Och här är det ju inte alls tal om att de inte ska ha något på F?:confused:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 833
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 382
Senast: Hellhound
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 988
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 727
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka