Hjälp!! =(

K

Kelly

Min hund fick tag i ett paket med Stinas kyckling och åt upp allt, den va inte tillagad, 1100 gram!!! :cry: Vad ska jag göra? Är detta jättefarligt? Snälla hjälp mig!
För 1½ månad sen gjorde hon samma med lagad kyckling och då fick hon akut gastrit (tarmhinneinflamation) det vill jag inte uppleva igen och deffinitivt inte söndriga tarmar :cry::cry:

Jag veet, oansvarigt av mig, verkigen ett dumt misstag att låta de stå framme :cry:

Sv: Hjälp!! =(

Rå kyckling är ingen fara, det ger jag mina hundar flera gånger i veckan. Det är om den är tillagad som benen blir vassa och otäcka.

Hur funkar det med rå kyckling?
Det är ju farligt för människor?
Borde det inte vara det för hundar också?

Risken att bli smittad av salmonella är ytterst minimal, så det är inte så farligt ens för människor att äta rå kyckling i sverige i dag..

Det kan du göra. Stinas kyckling är väl färdigkryddad, så det värsta som kan hända är nog att det kommer lite gaser.... ;)

Ingen fara, det är djur. Jag tror inte dom har triangakök i det vilda ;)

Focus fick en period råa kycklingvingar. Det är som någon skrev farligt när det är tillagat och benen lättare flisar sig.

Än så länge mår hunden bara utmärkt :) Inget fel på henne inte :p
Skönt, blev lite rädd igår :crazy::angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 020
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 506
Senast: Sel
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 528
Hundhälsa Först och främst så har jag kollat igenom hund hos veterinär och jag funderar på att ringa dem igen för att fortsätta fundera, så det...
2
Svar
23
· Visningar
3 885
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar