kingkong

Trådstartare
Vi har råkat ut för modemkapning :mad: Fick en chokc när teleräkningen kom igår!! 22 utlandsamtal i 9 timmar!!!! Nåväl fick ringt telia och fixat så att vi inte bwehöver betala det i alla fall, men hur funkar det nu sen då ? kan vi bli kapadde igen? Nu spärrade telia vårt nr för utlandsamtal, men kan de inte kapa å ringa upp andra saker i sverige +åxå??
nån som vet?? :cry:
 
Sv: HjÄlp!!

När du har blivit modemkapad och Telia "bjuder" dig på räkningen så får du tjänsten "Telia kod" inkopplad. Den spärrar din telefon från att ringa utlandssamtal och betalsamtal inom sverige (men jag tror att omröstningar o liknande telefonnummer på TV är undantagna, dvs dom går att ringa till), om du inte knappar in din personliga kod. På så sätt kan ditt modem inte längre ringa upp dessa destinationer. Men själva modemkapningsprogrammet kan ligga kvar i din dator. Du kan läsa mer om hur du kan skydda dig och ladda ner ett program (Bluffstopparen) på konsumentverkets hemsida: http://www.modemkapning.konsumentverket.se/ .
 

Liknande trådar

Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
3 106
Senast: hastflicka
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 039
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
89 542
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu åker anonyma nicket fram... vet att några känner till vem jag är och en del kan säkert förstå det - snälla var tysta om det! Skapade...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 002
Senast: nattsvart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp