D

Donald_Duck

Mina vattensköldpaddor (Kartsköldpaddor) tappar skin hela tiden. Vad kan det vara är det någon sjukdom eller något dem har fått. :confused:

/Donald duck

Sv: Hjälp!

Har du UVb ljus i rampen är det nog bara vanlig skalömsning har du inte UVb ljus kan det vara skalröta.

/Kung Tulle

låter som skin ömsnin men passa dej för skal rötan den är inte att leka med. lycka till

jo då jag har uvb ljus :) så det kan inte vara skal röta :cool:

Men jag har hört att man måste byta uvb lyse effter ett tag för att de kan bli för gamla, stämmer det i så fall hur länge kan man ha uvb lyset innan det är dags att byta ?? :crazy:

/Donald duck

en fråga ? eftersom kartsköldpaddor är väldigt känsliga...fick du ingen information eller tog reda på arten då du köpte/fick dom ? Kartsköldpaddor i fångenskap drabbas lätt av som någon sa: skalröta, men dvs om dom hålls fel. Det är inte en sköldpaddsart för nubörjare.

Jodå! jag fick information och jag är ingen ny börjare har haft dem i över ett år nu :)

Men det syns ju att det verkligen inte är skalröta så det måste ju vara något annat det kanske är normalt att de ömsar så mycket.

Kanske var lite otydlig :crazy:

/Donald duck

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
641
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 839
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Kattraser bomba mig med info

Hästrelaterat