Mrs Grashopper
Trådstartare
Nope ingen av våra föräldrar vet men jag skulle inte ha några problem med att berätta för min mamma man han har sagt att han inte vågar berätta för sina föräldrar än haha
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur lärde ni känna varandra och hur länge har ni "varit ihop"?Nope ingen av våra föräldrar vet men jag skulle inte ha några problem med att berätta för min mamma man han har sagt att han inte vågar berätta för sina föräldrar än haha
Jag råka adda han på snap för 10 månader sen och vi har vart tillsammans 4, vi snackar FaceTime ganska ofta och skriver nästan varje dagHur lärde ni känna varandra och hur länge har ni "varit ihop"?
Pratar ni på telefon? Facetime?
Jag skulle säga att det är bullshit!
Det går utmärkt att träffas med coronasäkert avstånd och prata, umgås och tillbringa tid tillsammans.
Vad skiljer dig från hans övriga vänner? Som han tydligen inte tvekar att resa tillsammans med.
Hur gamla är ni?
Han har sagt att det är dumt med pandemin och jag vill inte pressa för mycket eller vad man ska säga
Tack så mycket, de låter kloktDet går ju alldeles ypperligt att ha en relation på distans även utan att ha träffats, men då brukar det ofta vara fråga om att försöka ses så snart man kan. Jag träffade min make online och vi betraktade oss som ett par i flera månader innan jag flög dit så vi kunde träffas första gången. Han flyttade hit i höstas och vi är nu gifta. Det går alltså att resa under pandemitider om man behöver! För att få distansförhållande att fungera behövs jättemycket tillit och engagemang, för att inte tala om att det ställer jättekrav på kommunikationen.
I min relation hade det absolut inte varit ok att han åker på semester med en kompis istället för med mig och familjen. Speciellt inte en tjejkompis!
Livet är för kort för att lägga energi på människor som inte gör en trygg och glad.Tack så jätte mycket för all hjälp!
Jag råka adda han på snap för 10 månader sen och vi har vart tillsammans 4, vi snackar FaceTime ganska ofta och skriver nästan varje dag
OT men grattis till giftermålet! Följt relationen lite på håll men uppenbarligen missat att ni är gifta.Det går ju alldeles ypperligt att ha en relation på distans även utan att ha träffats, men då brukar det ofta vara fråga om att försöka ses så snart man kan. Jag träffade min make online och vi betraktade oss som ett par i flera månader innan jag flög dit så vi kunde träffas första gången. Han flyttade hit i höstas och vi är nu gifta. Det går alltså att resa under pandemitider om man behöver! För att få distansförhållande att fungera behövs jättemycket tillit och engagemang, för att inte tala om att det ställer jättekrav på kommunikationen.
Jag hade undrat varför min man hade känt att han behövde fråga mig om "lov" och även tvärtom...Hade dock uppskattat om han berättade med lite framförhållning så vi kunde planera in hur mkt hjälp vi skulle behöva extra när en är iväg att sköta rulljansen här hemma.Hej!
Vad hade ni tyckt om er kille fråga om han fick åka utomlands själv med en väldigt nära tjejkompis?(inget jobb/skol relaterat utan bara för skoj skulle i guess)
Nope ingen av våra föräldrar vet men jag skulle inte ha några problem med att berätta för min mamma man han har sagt att han inte vågar berätta för sina föräldrar än haha
Det ligger så långt utanför våra ramar helt enkelt. Jag hade aldrig kommit på tanken att göra det själv och skulle bli väldigt förvånad och chockad om han skulle få för sig att resa på semester med en tjejkompis.Av ren nyfikenhet, varför inte?
Hade du reagerat om han åkt med killkompisar?Det ligger så långt utanför våra ramar helt enkelt. Jag hade aldrig kommit på tanken att göra det själv och skulle bli väldigt förvånad och chockad om han skulle få för sig att resa på semester med en tjejkompis.
Ja, om det var så att han hellre ville åka med en kompis istället för med mig så hade jag blivit väldigt chockad. Nu skulle han ju aldrig göra det för det är så långt ifrån hur både jag och han prioriterar.Hade du reagerat om han åkt med killkompisar?
Ok, det verkade först vara kopplat till kön men då förstår jag.Ja, om det var så att han hellre ville åka med en kompis istället för med mig så hade jag blivit väldigt chockad. Nu skulle han ju aldrig göra det för det är så långt ifrån hur både jag och han prioriterar.
Han har inte så många tjejkompisar som han umgås med på ett så nära plan så en tjejkompis hade nog varit extra otippatOk, det verkade först vara kopplat till kön men då förstår jag.
Första lördagen i Februari, ett väldigt minimalistiskt och Covid-anpassat litet bröllopOT men grattis till giftermålet! Följt relationen lite på håll men uppenbarligen missat att ni är gifta.