Esma

Trådstartare
hej! Det är så att jag och min pojkvän har varit tillsammans i 2,5 år. Han flyttade hit pga av sport och vi studerar här tillsammans på olika skolor. Vi tar studenten snart och han sa till mig för 1 vecka sen att han kommer flytta hem (50 mil). När vi i 2 år har bestämt att flytta till en stad som är nära hans familj o leva tillsammans. Han har för mycket hemlängtan säger han och han kommer flytta. Nu undrar jag vad jag ska göra? Distansförhållande funkar, men inte över så lång tid (1 år, 2 år). Vad gör jag? Den staden hans föräldrar bor i är jätteliten och jag kan inte plugga där. Flyttar jag med och söker jobb och bara jobbar i ett år och bor med han? O sen flyttar nån annanstans tillsammans eller gör jag slut?? Vad hade ni gjort.. Hjälp mig är så ledsen och förkrossad

hej! Det är så att jag och min pojkvän har varit tillsammans i 2,5 år. Han flyttade hit pga av sport och vi studerar här tillsammans på olika skolor. Vi tar studenten snart och han sa till mig för 1 vecka sen att han kommer flytta hem (50 mil). När vi i 2 år har bestämt att flytta till en stad som är nära hans familj o leva tillsammans. Han har för mycket hemlängtan säger han och han kommer flytta. Nu undrar jag vad jag ska göra? Distansförhållande funkar, men inte över så lång tid (1 år, 2 år). Vad gör jag? Den staden hans föräldrar bor i är jätteliten och jag kan inte plugga där. Flyttar jag med och söker jobb och bara jobbar i ett år och bor med han? O sen flyttar nån annanstans tillsammans eller gör jag slut?? Vad hade ni gjort.. Hjälp mig är så ledsen och förkrossad
Om du helt bortser från killen just nu. Vilka är dina egna planer och drömmar efter gymnasiet? Vill du jobba något år? Vill du börja plugga? Vill du resa?
Kom på vad DU vill, sen kan ni fundera över hur ni planerar in ER som par i det hela.

Jag vill nog jobba 1 år innan jag pluggar. Men frågan är tänk om han vill fortsätta bo där efter 1 år? Eller om jag inte får jobb där..

Jag vill nog jobba 1 år innan jag pluggar. Men frågan är tänk om han vill fortsätta bo där efter 1 år? Eller om jag inte får jobb där..

Om pojkvännen bara tänker på sig själv och inte på ER är han väl inte mycket att ha kvar? Dumpa och se till dig själv precis som han gör!
Man ska aldrig behöva stå tillbaka i sina drömmar och ambitioner pga någon annan, det skulle någon som verkligen älskar dig aldrig tillåta heller.

Om det känns viktigast att vara med honom: Se om du kan få jobb där han vill bo så att ni kan bo tillsammans eftersom det är så viktigt för honom att bo där. Med premissen att du tänker börja plugga om ett år och då måste flytta. Vem vet, efter ett år kanske han också vill flytta. Eller så märker du att du trivs jättebra med livet i hans hemstad. Eller så trivs han men du inser att du inte vill leva samma liv som honom. Mycket kan hända på ett år när man är så ung.

Om det känns viktigast att bo i en större stad: Säg som det är till honom. Prata med varandra om ni vill försöka med ett distansförhållande eller om det känns bättre att bara gå skilda vägar och inse att ni vill olika saker med livet.

Båda är lika okej, folk har olika prioriteringar och prioriteringar kan ändras över tid. Det viktigaste är att ni pratar med varandra om det.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 891
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 804
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka