Har du provat mindfullnessövningar? Det kanske går att använda sig av när tankarna rusar i 180 och ändå inte är hanterbara men det krävs ju en hel del övning.
 
Har du provat mindfullnessövningar? Det kanske går att använda sig av när tankarna rusar i 180 och ändå inte är hanterbara men det krävs ju en hel del övning.
Det är något att tänka på. Mina ångestövningar är åt det hållet. De funkar ju hyfsat iaf.
 
Det gick. Slocknade av ren utmattning till sist.
Vad skönt! Men jag hoppas att du kan hitta en strategi som fungerar innan det blir så där jobbigt. Håller med @Amha om andningsövningar, och det där med olika spellistor efter humör och sen sova med hörlurar lurar hjärnan och hjälper den att bortse från de snurrande galna tankarna som gärna uppför sig som ett getingbo...
 
Det är något att tänka på. Mina ångestövningar är åt det hållet. De funkar ju hyfsat iaf.
Maken har sånt på jobbet och han blir mest hjälpt av att tänka att han är en sten i en bäck och vattnet är tankar som bara rinner förbi. Jag brukar se framför mig en motorväg där bilar är tankar som susar förbi. Det han sagt är viktigt är att man ska acceptera att tankarna är just tankar. De finns där och är en del av dig men man inte lägger större vikt vid dem. Sen är det såklart bra att tänka på och reda ut saker med men du verkar inte riktigt nå något resultat när ångesten kommer och därmed tror jag att mindfullness skulle vara en bättre lösning.
 
@bumpo - andas! :heart
Ta upp mobilen (eller datorn, vad du nu surfar ifrån) och lägg ifrån dig ev övriga saker. På med musik, eller kanske tv. Även om jag mår peck (i och för sig andra anledningar) skrattar jag alltid åt gänget i The Big bang theory.
 
Tack @hemlig! Jag fick världens jävla skam/skulddrivna ångestattack. Såg, med 99,99% säkerhet Kukasets två katter på en adoptionssida på fb. Jag saknar dem, mår skit för att jag separerat dem från så väl mig som husse och att de nu blivit omhändertagna.
 
@bumpo - andas! :heart
Ta upp mobilen (eller datorn, vad du nu surfar ifrån) och lägg ifrån dig ev övriga saker. På med musik, eller kanske tv. Även om jag mår peck (i och för sig andra anledningar) skrattar jag alltid åt gänget i The Big bang theory.
Jag är så totalt nerkörd att jag inte ens orkat hämta rakbladen... kanske bra iofs.
 
Ä
@bumpo - andas! :heart
Ta upp mobilen (eller datorn, vad du nu surfar ifrån) och lägg ifrån dig ev övriga saker. På med musik, eller kanske tv. Även om jag mår peck (i och för sig andra anledningar) skrattar jag alltid åt gänget i The Big bang theory.
Är den bra? Har aldrig kollat på den.
 
Katthem brukar vara rätt noga med nya hem och katter brukar acceptera det rätt fort med.
Vet en katt som själmant flyttade från en gård till en annan. Den kördes hem flera gånger tills gårdsägarna kom överens om att den fick bestämma själv :p

Du har ingen möjlighet att ha katterna själv? Eller nån vän som kan ta dom?
 
Katthem brukar vara rätt noga med nya hem och katter brukar acceptera det rätt fort med.
Vet en katt som själmant flyttade från en gård till en annan. Den kördes hem flera gånger tills gårdsägarna kom överens om att den fick bestämma själv :p

Du har ingen möjlighet att ha katterna själv? Eller nån vän som kan ta dom?
Jag vet det. Men den ena katten är rätt speciell. Önskar som faan att jag kunde ta dem men jag kan verkligen inte.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 148
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp