Det... typ går. Eller jag mår katastrofdåligt men klarar iaf av att avhålla mig från sjäkvskadande.

:( du ska bara veta vad jag önskar att du kunde få vara förbi den här tiden när du mår såhär dåligt och komma ut/fram där du mår bra.

Bor du hos din familj nu? (förlåt, jag kommer inte ihåg hur det var)
Finns det isf möjlighet att bo själv?
Närstående som inte riktigt förstår hur illa det är drar verkligen energin ur en...
 
Det här är skrattretande tror jag, eller så lägger jag mig ner och gråter. Jag var till öppenpsyk idag igen. Jag kommer att tas upp på behandlingskonferans för första gången i morgon. Jag har ju bara varit inskriven där i ett halvår ungefär. Så den utlovade starten av kbtn kanske inte alls blir i januari, eller alls längre. Och inte heller verkar det bli någon utredning om eventuell ptsd heller. Får jag ge upp en stund nu?
 
Det här är skrattretande tror jag, eller så lägger jag mig ner och gråter. Jag var till öppenpsyk idag igen. Jag kommer att tas upp på behandlingskonferans för första gången i morgon. Jag har ju bara varit inskriven där i ett halvår ungefär. Så den utlovade starten av kbtn kanske inte alls blir i januari, eller alls längre. Och inte heller verkar det bli någon utredning om eventuell ptsd heller. Får jag ge upp en stund nu?
Finns det nån möjlighet att använda dig av rehabmuppen på vc där?
Du skulle behöva ha en person som hjälper dig med sånt här.
Så du slipper ta striden själv...
Du måste ju få hjälp nu!!!
 
Är du säker på att behandlingskonferensen kommer göra att du INTE ska få saker?
Den kan lika gärna leda till planering för att du SKA få saker. (hur, när...)

Eller har du någon annan info om resultatet redan i förväg?
Jag tycker de alltid ska ta saker på behandlingskonferensen, som regel innan något mer meningsfullt kan hända, men kan väl skilja på platser kanske...
 
Det här är skrattretande tror jag, eller så lägger jag mig ner och gråter. Jag var till öppenpsyk idag igen. Jag kommer att tas upp på behandlingskonferans för första gången i morgon. Jag har ju bara varit inskriven där i ett halvår ungefär. Så den utlovade starten av kbtn kanske inte alls blir i januari, eller alls längre. Och inte heller verkar det bli någon utredning om eventuell ptsd heller. Får jag ge upp en stund nu?
Förstår att du är irriterad. Det är så jävla dåligt så man smäller av. :mad:

När jag blev akut försämrad, vilket hände alldeles nyligen, så drog dom mig på behandlingskonferensen inom samma vecka.
Det är alltså integrerad öppen och slutenvård, så "alla" som tidigare varit inblandade i min vård var närvarande.
Två veckor senare var jag inlagd, hade eget rum och fick alldeles utmärkt vård med stödjande samtal, medicinjustering osv.
Kom precis hem och fick med mig sjukintyg, E-recept skrivna, kopia på vårdplanen, en tid till min KP på avdelningen (som också har samtal i integrerade öppenvården) och en tid till min läkare i öppenvården. :bow::bow::bow:

Inser att den vård jag får är otroligt bra och ett undantag från den vanliga skitvården, vilket även inkluderar där jag själv jobbar. Tyvärr!
Där jag går behandlar dom bara vårdpersonal och personer med speciella sekretessbehov.

Det är så det borde vara överallt och att det är något du också skulle behöva i allra högsta grad, tror jag. Frustrerande!

Är lite inne på samma sak som @MiaMia . Tror du att du kan skriva ner i punktform vad du skulle behöva hjälp med.
Förstod inte om du skulle vara med eller inte, men är du med kan du ju säga det direkt på plats.
Ibland kan det också vara bra att ha med anhörig eller vän på sånt, så det kan ju vara något att tänka på.

När det gäller terapi så kanske det ändå inte har varit aktuellt förrän nu?
Ofta sätter ju terapin igång massa saker, så man måste ju vara någorlunda stabil när man börjar.
Träffade en på avdelningen som hade PTSD (vet inga detaljer) och hen blev försämrad under terapin och behövde läggas in.

Jag förstår att du är är frustrerad men det kanske ändå går att vända till något bra? :up:
Det är kanske så att du har behövt den här tiden och att bara vara?
Jag vet inte alls, och stämmer det inte så kan du bortse från mitt svammel. :o
Det kan vara så olika för alla, tänker jag.
Men jag hoppas verkligen att du får hjälp nu och att det blir bra. :heart
 
Hej bumpo! Jag satt hela dagen igår och läste dina inlägg, jag trodde jag var ensammast i världen. Jag är i samma situation nu som du va i april/maj. Ibland vet jag inte vart jag ska ta vägen eller göra. Allt är så jobbigt just nu. Och känner igen det där med sömnen ursh bara tanken på att det ska bli kväll får mig att gråta. Kändes ändå skönt att läsa dina inlägg, det känns som om jag läser om mig själv. Att du klarar det, då kan jag klara det, jag vill klara det men det är så jävla svårt och det gör så jävla ont i mig. Kanske kan vi prata med varandra och dela tankar och känslor.
 
Hej bumpo! Jag satt hela dagen igår och läste dina inlägg, jag trodde jag var ensammast i världen. Jag är i samma situation nu som du va i april/maj. Ibland vet jag inte vart jag ska ta vägen eller göra. Allt är så jobbigt just nu. Och känner igen det där med sömnen ursh bara tanken på att det ska bli kväll får mig att gråta. Kändes ändå skönt att läsa dina inlägg, det känns som om jag läser om mig själv. Att du klarar det, då kan jag klara det, jag vill klara det men det är så jävla svårt och det gör så jävla ont i mig. Kanske kan vi prata med varandra och dela tankar och känslor.
biteme_bigarmhug.gif
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Nej nu vet jag att jag inte är ensam, fast det känns så ibland. Jag tänker bara hur jag fan ska få min vardag att gå runt, jag har ingen motivation nu. Jag har nog dubblat mitt intag av kaffe.
Jag känner mig också ensammast i världen ibland. Men som statistiknörd och kunskapsknarkare så har jag letat upp så mycket fakta jag bara kan. Vi är långt från ensamma, tyvärr. Men tyvärr är tabut kring det så starkt än. Men tillsammans är vi ännu starkare.

Att hantera vardagen är fortfarande ett helvete stundtals, men det går lättare och lättare. Att sakta inse att jag kan skita totalt i disken en dag inte kommer resultera i någon form av våld gör, för mig, att disken faktiskt blir en trevlig syssla. Nåja, jag kanske inte ska överdriva men du förstår min poäng hoppas jag.

Kaffe är en gudagåva. Det, kvarg och cig är det som tar mig igenom riktigt dåliga dagar.
 
Nu är det officiellt dag 366 i frihet från Kukaset. Idag för ett år sedan samlade jag ihop allt mod och all styrka jag hade och flydde. Ett år med oerhört mycket ups and downs men sista tidenbetydligt mer ups än downs. Nu kandet bara gå uppåt. Wohoo!
Åh, vad skönt att höra @bumpo att du mår betydligt bättre. :heart
Ett år sedan, wow! :) Tänk vad mycket du har åstadkommit med dig själv under det här året.
Som du har kämpat......:heart
 
Tack! Ja, det är skönt att känna så här också.
Ett år, det har gått så otroligt fort och så otroligt sakta på samma gång. Det är på något sätt obegripligt.
Jag förstår det!
Jag tänkte faktiskt något liknande också, alltså att det gått fort och långsamt på samma gång.

Tänkte precis skriva att året har gått så fort.
Det var min första tanke, men visste inte riktigt hur det var för dig, så jag avstod. :up:

Tänk vad dåligt du mådde där ett tag! :crazy:
Tänkte jättemycket på dig under den tiden då det var som värst och när du skrev här. :heart
Jag är jätteglad och fascinerad över att du har kunnat läka så pass mycket ändå efter ett sånt fruktansvärt trauma som du varit utsatt för.

Du har varit otroligt stark och det ska du aldrig glömma. :heart
Du har klarat det här vilket visar vilken otrolig kraft som finns inom dig.
Var riktigt stolt över dig själv. Kram! :heart (Om du vill)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 147
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp