Jag vet nog det egentligen. Men jag vet ärligt talat inte hur många gånger jag orkar komma igen.

Kan inte all skit bara sluta? Enough is enough liksom.
Det sjuka är att man inte alltid behöver bryta upp eller ihop. Ibland får man bara vänta lite och andas och acceptera att det är skit, så kommer det tids nog, förr eller senare, en lite bättre dag. Helt oklart varför. Kram!
 
Det sjuka är att man inte alltid behöver bryta upp eller ihop. Ibland får man bara vänta lite och andas och acceptera att det är skit, så kommer det tids nog, förr eller senare, en lite bättre dag. Helt oklart varför. Kram!
Den lite starkare klarsynta bumpo vet det. Den ångetsdrivna, destruktiva bumpo vet det inte eller har i alla fall väldigt svårt att se det. Någonstans hittar jag trots allt styrka i mantrat 'tog jag mig därifrån levande ska jag jävlar i min lilla låda inte dö nu'.
 
Så tråkigt att du mår sämre, finns det något du brukar gilla att göra som kan lösa upp ångesten lite? Något litet till att börja med, som inte känns som ett berg att klara av.

Kom ihåg att det är okej att må skit, men det betyder inte att det jämt behöver vara lika skit som det är nu.

Jag är säker på att det här är saker du redan vet om, men det är så lätt att glömma i all ångest.

Ta hand om dig!
 
Jag försöker och det finns inget ljus idag heller. Pissregnar här. #gjordavflorsocker
Pissregnar här med.
Men du har en pensionärskuvös att mysa i ju
Jag får hålla mig i lägenheten jag

Nej men jag förstår hur du menar vännen.
Hoppas det dyker upp en massa ljus i ditt liv och det pronto
 
Jag försöker och det finns inget ljus idag heller. Pissregnar här. #gjordavflorsocker

Nåja, du är iaf inte på heldagsutflykt i skogen som min unge ;) Du ser, en ljuspunkt! :D

Eller står på en varphög i pissregnet och försöker att inte ramla ner från sagda hög medan du försöker knacka loss ca 5 kg sten per prov ;) du ser, ÄNNU fler fördelar med att vara inne :up: :D

Jag förstår att det blir nattsvart ibland :heart men du har som sagt överlevt och du är fortfarande DU :love:

Varenda gång jag lyssnar på den här tänker jag på dig och hur otrolig du är som tog dig därifrån:
 
Så tråkigt att du mår sämre, finns det något du brukar gilla att göra som kan lösa upp ångesten lite? Något litet till att börja med, som inte känns som ett berg att klara av.

Kom ihåg att det är okej att må skit, men det betyder inte att det jämt behöver vara lika skit som det är nu.

Jag är säker på att det här är saker du redan vet om, men det är så lätt att glömma i all ångest.

Ta hand om dig!
Just nu känns det mesta som att bestiga berg med målarböckerna hjälper till. Det och mörda popcornrövar och spindelbajsande spindlar i Isaac.

Jag har kommit på varför det är en tung period just nu iaf delvis. Många tunga saker hände från slutet av september och fram till jul typ. Mycket att bearbeta och mycket minnen som kommer upp.

Som jag sa, den logiska lite mer klarsynta delen av mig vet det. Men jag behöver verkligen påminnelsen. Så tack! :love:

Jag gör mitt bästa. Jag lovar.
 
Pissregnar här med.
Men du har en pensionärskuvös att mysa i ju
Jag får hålla mig i lägenheten jag

Nej men jag förstår hur du menar vännen.
Hoppas det dyker upp en massa ljus i ditt liv och det pronto
Kuvösen är städad och vinterordnad och kall nu ju. Jag vill ha ett tätare golv där. Men ja.
 
Eller står på en varphög i pissregnet och försöker att inte ramla ner från sagda hög medan du försöker knacka loss ca 5 kg sten per prov ;) du ser, ÄNNU fler fördelar med att vara inne :up: :D

Jag förstår att det blir nattsvart ibland :heart men du har som sagt överlevt och du är fortfarande DU :love:

Varenda gång jag lyssnar på den här tänker jag på dig och hur otrolig du är som tog dig därifrån:
Fast hade jag stått på sagda varphög (vad är det?) så hade jag sett för mitt inre öga att det var Kukaset jag bankade på varje gång jag drämde ner släggan. :angel: Bli av med lite ilska och frustration. ;)
Det är sant. Hur mycket han än försökte så lyckades han inte krossa mig. Trots allt.
Ååh, den är så bra. :love:
 
Fast hade jag stått på sagda varphög (vad är det?) så hade jag sett för mitt inre öga att det var Kukaset jag bankade på varje gång jag drämde ner släggan. :angel: Bli av med lite ilska och frustration. ;)
Det är sant. Hur mycket han än försökte så lyckades han inte krossa mig. Trots allt.
Ååh, den är så bra. :love:

Oh ja, jag har ofta blivit av med frustrationer genom att banka på sten :D

En varphög är löst berg från en gruva som oftast ligger i stora högar på gruvområdet. Teoretiskt ska det vara "skräp" dvs inte mineraliserat men från äldre gruvor som här är det ofta malm kvar i dem :) Jag utgår från Lovisagruvan men jobbar på området runt Håkansboda koppargruva.
 
Oh ja, jag har ofta blivit av med frustrationer genom att banka på sten :D

En varphög är löst berg från en gruva som oftast ligger i stora högar på gruvområdet. Teoretiskt ska det vara "skräp" dvs inte mineraliserat men från äldre gruvor som här är det ofta malm kvar i dem :) Jag utgår från Lovisagruvan men jobbar på området runt Håkansboda koppargruva.
Jag har flyttat en full bokhylla. Igen. Också bra för frustrationen. ;)

Ahaaa då vet hag faktiskt vad det är. Har klättrat i en sån.
 
Jag gick omkring på bokmässan med två stora chokladkakor i ryggsäcken ifall jag skulle råka träffa @bumpo (som jag inte känner så det var ju rätt optimistiskt).
Nu är chokladen slut, men kanske en annan gång. Ifall du gillar choklad.
Men vad fin du är! :love: Jag älskar choklad. ;) Men jag var bara på Bokmässan på fredagen. Vilken dag var du där?
 
Men vad fin du är! :love: Jag älskar choklad. ;) Men jag var bara på Bokmässan på fredagen. Vilken dag var du där?
Jag var ju där på lördagen och hörde på Camilla Eriksson. Sen köpte jag "Björnstad" för att jag gillar Fredrik B, och han hade ju varit så gullig mot dej :love:
Men vi kanske ses nästa år!
 
Jag var ju där på lördagen och hörde på Camilla Eriksson. Sen köpte jag "Björnstad" för att jag gillar Fredrik B, och han hade ju varit så gullig mot dej :love:
Men vi kanske ses nästa år!
Så var det ja. Björnstad är drabbande och så bra. Backman är bäst, han och Mormor har varit en räddningsplanka de här snart nio månaderna. Jag är fortfarande omåttligt stolt över omnämnandet på bloggen efter bokmässan -14. Jaa, hoppas!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 148
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp