C
chrysler
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...
Nu blir jag rörd
Tack så mkt, det var snällt skrivet
Nu blir jag rörd
Tack så mkt, det var snällt skrivet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men har du själv varit på aurorasamtal?där kan jag säga att man inte bara går in & säger "såhär vill jag ha det", man får minsanna argumentera för sin sak ganska ofta.
Men oftast missar man inte sin egen förlossning
"Behöver få"?? Din tolkning av andras beteenden och läten är väl ingen absolut objektiv sanning?Såna där förklaringar är inget jag behöver få.
Därför går det inte att säga till en annan människa att "det är inget hemskt med en förlossning, JAG hade inte alls så ont", den hör man ofta nämligen.
Jag har hittills inte träffat ngn som använt epidural som tar bort ALL smärta, men då kanske alla har satt bedövningen fel, vilket verkar vara väldigt vanligt.
Hm, undrar vad jag fick... vet faktiskt inte. Ganska snart efter bedövningen var lagd så kunde jag fortfarande röra tårna även fast jag kände mig helt bedövad och sa det till narkosläkaren (en helt underbar kvinna! ). - Ja, sa hon, så kan det vara och det kan hända du kan röra på dem under operationen också, men du kommer inte att känna något! Du kan ju prova lyfta benet också!
Jag testade och kom inte en millimeter. Och vi skrattade båda.
Någon minut senare kunde jag inte röra tårna heller.
Men frågan är om du har följt alla förlossningsprogram lika intensivt som Chrylser har gjort gärna med ljudet avstängt Utan dessa ahr du inget att komma med............
Jag har hittills inte träffat ngn som använt epidural som tar bort ALL smärta, men då kanske alla har satt bedövningen fel, vilket verkar vara väldigt vanligt.
Jag träffade en narkosläkare från gbg som berättade att 50 % av alla epiduraler som sätts inte funkar, & hon borde ju haft erfarenhet att veta det, speciellt på ett stort sjukhus som tar emot många på förlossningarna.
Då kanske du vill förklara varför alla säger att epiduralen bara tar bort topparna & varför det står den faktan?
De kanske bara inbillar sig & har fantomsmärtor?
Då kanske du vill förklara varför alla säger att epiduralen bara tar bort topparna & varför det står den faktan?
Du måste uppenbarligen slå under bältet när du inte har ngt annat att komma med.
Du kanske tar fler poäng av att bara låta bli att skriva ngt i dessa fall.
Jag träffade en narkosläkare från gbg som berättade att 50 % av alla epiduraler som sätts inte funkar, & hon borde ju haft erfarenhet att veta det, speciellt på ett stort sjukhus som tar emot många på förlossningarna.
De kanske bara inbillar sig & har fantomsmärtor?
En annan sak. Det är fler som måste sys vid kejsarsnitt än vid förlossning
Blir så besviken, denna tråden e inte vad jag önskade mig....pallar int eens läsa allt tjafs, så onödigt det var ju unte detta jag ville få ut av denna tråden......
Så sluta tjafsa o förklara i stället hur man går till väga när man har sån ångest som jag....
Visst mång har gett mig tips..tack för dem
emn jag vet några som bråkat sig till samtal tidigare