HJÄLP, Vagn-fråga!

A

alc

Hejsan allihopa!

Jag har hittat en vagn som jag ev har tänkt köpa till min travare. Ska bara ha den för "hobbykörning" alltså inte för att hårdträna osv. Men det är bara en sak som gör mig osäker.

Var och tittade på vagnen (speedcart) igår och den var helt ok, men det som gör mig lite fundersam är att den verkar vara ganska bred "längst fram" (vet inte vad det kallas :P ). Så min fråga till er som håller på med trav är : Går det att "bända/pressa" ihop den så den blir lite mindre OM det skulle vara så att den är för bred?

Vissa säger att det går men jag vet inte själv, och HUR gör man det isf? Är det svårt?

Är tacksam för snabba svar!! :D

Sv: HJÄLP, Vagn-fråga!

Ja, de går att pressa ihop skalmarna ifall dom skulle vara för breda. Är man två stycken så är de bara att pressa skalmarna emot varandra. Är man själv kan man lägga skalmarna mot en vägg och pressa mot. De lär till en hel del kraft, men svårt vet jag inte att de är. Det är bara att pressa på! :D

AAhh ok super! Men finns det någon gräns? Alltså på hur mycket man kan/bör bända in. Vagnen som jag har tittat på är typ 1,5 - 2 dm för bred ^^ Blir det för mycket att bända in tror ni?

Tack för alla svar! :)

AAhh ok super! Men finns det någon gräns? Alltså på hur mycket man kan/bör bända in. Vagnen som jag har tittat på är typ 1,5 - 2 dm för bred ^^ Blir det för mycket att bända in tror ni?

Tack för alla svar! :)

Tryck inte ihop den för mycket innan du sett hur hästen får plats i den. Lite drar man ju ihop skacklarna vid selningen åxå.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 598
Senast: Blyger
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 475
Senast: valy
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 481
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 651
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar