Hjälp! vad ska jag göra??

M

mjauen

Nu är det så att en av våra katter har troligtvis blivit påkörd, hans "underläpp" hade losnat och hängde under hans ihoppstängda tänder, hans ena hörntand var även sönderslagen.
Veterinärerna är nu rädda att såret går upp där de har försökt att sytt.
Finns det något jag själv kan göra för att förbättra läkningen samt förhindra att såret går upp?
Han har bara varit där en dag, de ska kolla yttligare på såret imorgon och se hur det har läkt...:crazy:

Sv: Hjälp! vad ska jag göra??

Usch vad jobbigt. :(
Tror inte någon har några bättre tips än veterinärerna kan ge dig.
Kanske ge honom burkmat som du skär sönder i små, små bitar som är lättare att tugga en torrfoder. Koka fisk åt honom etc.

Sv: Hjälp! vad ska jag göra??

Nu är det så att en av våra katter har troligtvis blivit påkörd, hans "underläpp" hade losnat och hängde under hans ihoppstängda tänder, hans ena hörntand var även sönderslagen.
Veterinärerna är nu rädda att såret går upp där de har försökt att sytt.
Finns det något jag själv kan göra för att förbättra läkningen samt förhindra att såret går upp?
Han har bara varit där en dag, de ska kolla yttligare på såret imorgon och se hur det har läkt...:crazy:

Vår gamle kisse "tappade" också läppen för lääänge sedan. Vi fick något medel som vi skulle dutta på och in i fliken - ingenting syddes. Läppen växte bra ihop men det blev ett pytte litet "häng" kvar.

Lycka till!

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 867
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 783
Senast: Dino
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 316
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar