Hjälp vad är det för märke på min sadel

jojoahs

Trådstartare
köpte en sadel på internet och nu när jag fått hem den så undrar jag vad det är jag köpt egentligen.

det står spring tree made in England. spring tree är stålförstärkt träbom har jag hört.. den är permanent stoppad vilket verkligen gör att jag funderar på vad det kan vara för något. den är inte ny och förbaskat bred.

jätte tacksam för alla spekulationer och gissningar!
301386_2077072889819_1334888169_31952625_1544086054_n.jpg

Sv: Hjälp vad är det för märke på min sadel

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men däremot blir jag lite nyfiken på varför du inte frågade säljaren innan du köpte den? Denne borde väl veta? :)

köpte den på tradera och hon hade ingen aning. dom kanske hade fått med den när dom köpte häst.

Gissar på lågbudgetsadel eftersom det inte är något märke alls. Permanentstoppad?

Jag tror det är en County från början av 90-talet. På min gamla County kan jag nämligen endast urskilja "Spring Tree", medan County Competitor syns väldigt väldigt svagt.

har aldrig hört om permanentstoppad budget dock och lädret är riktigt fint men som sagt jag vet ju inte.

nä det är ingen county. har haft två såna och en har en i stallet. countyn har inga såna där vita "tussar# vid stoppningen och bakvalvet stämmer inte. men tusen tack för gissningen =) uppskattas!

Jag tror spring tree är bomvidden. Har en Wellington elite och där står även spring tree.Bomvidd tre.

Måste kolla om jag hittar bomvidden någon annanstans när jag åker ut till stallet.Jag har hela tiden trott det är bomvidden.

Fast är det bomvidden borde det ju stå "three" istället för "tree", tree betyder ju träd och inte tre. Eller det kanske inte var så du tänkte? :o

spring tree är bom typen siffrorna är bom storleken som med county som också har spring tree och en siffra för bom vidden vanligast fit 3 eller 4. spring tree är en kvalité bom och därför undrar jag vad det är jag köpt. då jag vet att det inte är budget.

gissa på =) någon måste ha en som liknar min!

Jag tycker inte det ser ut att vara någon dyrare sadel, såna brukar i regel inte heller säljas som okända på tradera.....

I England finns många budget/mellanklass sadlar märkta med spring tree, det betyder endast att det är en stålfjäderbom. Ofta är det någon lokal sadelmakare som gjort sadeln, dvs den är märkeslös. Finns även några äldre märken som bara förekommer i England, men din sadel liknar inte någon av de jag sett.

det är alldeles för bra läder och skinn kvalitè för att vara budget och att den är permanentstoppad. den är äldre skulle gissa 90 talet.

tacksam för mera svar och bilder på andra sadlar med spring tree made in england

Finns många äldre billiga sadlar som har helt okej läder, Prestige/Appaloosa är ett exempel. Och som sagt, det finns en uppsjö engelska sadlar som är av helt okända märken utanför UK (tex Farrington, Barry Swain) samt många helt märkeslösa.

Tveksamt om den sadeln kostat mer än ca 10.000.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 960
Senast: alazzi
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 309
Senast: As_Vegas
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över... 2
Svar
33
· Visningar
8 989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka