ika77
Trådstartare
Jag har ett varmblod som inte har/ några papper med sig genom åren. De ska ha blivit kvar hos en tidigare ägare..
Har hört att en del gör så för att försäkra sig om att hästen inte ska startas inom travet.
Han har aldrig blivit startad och är inte heller tränad för trav. Rids enbart.
Han är numera 18 år och jag har börjat fundera lite på vad som händer om det skulle hända honom nåt..
Om man skulle bli tvungen att avliva honom så måste man väl ha hästpass?
Och om man ska fixa hästpass så måste man väl ha hans papper??
Om jag söker på hästen på STC så hittar jag ju ägarens namn. Men det finns ett ANTAL i Sverige med det namnet. Och även om jag skulle lyckas hitta honom och han inte vill lämna ifrån sig papprena, vad göra?????
Jag menar, han borde ju fatta att jag inte har för avsikt att starta en häst som är 18 år och som säkert inte ens är inkörd...
Är det nån som vet hur det funkar med hästpass?
För det är väl lag på det nu?
Har hört att en del gör så för att försäkra sig om att hästen inte ska startas inom travet.
Han har aldrig blivit startad och är inte heller tränad för trav. Rids enbart.
Han är numera 18 år och jag har börjat fundera lite på vad som händer om det skulle hända honom nåt..
Om man skulle bli tvungen att avliva honom så måste man väl ha hästpass?
Och om man ska fixa hästpass så måste man väl ha hans papper??
Om jag söker på hästen på STC så hittar jag ju ägarens namn. Men det finns ett ANTAL i Sverige med det namnet. Och även om jag skulle lyckas hitta honom och han inte vill lämna ifrån sig papprena, vad göra?????
Jag menar, han borde ju fatta att jag inte har för avsikt att starta en häst som är 18 år och som säkert inte ens är inkörd...
Är det nån som vet hur det funkar med hästpass?
För det är väl lag på det nu?