HJÄLP.stapplar bak, svårt att böja sig ner

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: HJÄLP.stapplar bak, svårt att böja sig ner

Jag tycker detta låter allvarligt!

Om man inte får ut veterinär så får man för tusan köra till klinik! :mad:

ska jag knöla in henne i bilen tycker du? jag har ingen transport. Veterinären kommer under dag och han sa som sagt att han trodde inte det var något allvarligt.

ska jag knöla in henne i bilen tycker du? jag har ingen transport.

:eek::mad::crazy:

Så den dagen något allvarligt händer som kräver en resa till djursjukhus så står du där och låter hästen "självdö" med ursäkten att du har ingen transport? :mad:

Man får väl se till att ha en transport nära till hands som man VET att man kan låna/hyra dagen något händer. Annars ska man köpa egen.

behöver ju inte vara otrevlig! självklart finns en transport jag kan låna vid nödfall. jag tycker dock inte att det är det just nu. självklart skulle jag adlrig låte henne självdö va fan tror du jag är för mäniska!

Ja man undrar ju.. :grin:

Jag tycker detta är ett nödfall med tanke på att vet inte kunde komma direkt heller.

Ja man undrar ju.. :grin:

Jag tycker detta är ett nödfall med tanke på att vet inte kunde komma direkt heller.

SKÄRP DIG, läs hela tråden innan du hoppar på folk.

Hon HAR haft kontakt med veterinären.

VETERINÄREN tycker INTE att det är nödläge.

okej du tycker så, jag tycker INTE att det är akut. Jag väntar på vet. jag ville inte veta vad jag ska göra utan undrade om någon kanske visste vad det kan vara. så har du ingen aning om vad det kan vara så..

Det har jag gjort :grin:

Vet har inte alltid rätt för den delen.
Han sa att det inte var ett nödläge ang en häst i vårt tidigare stall.
En timme senare var hästen död.

Men alla har väl olika syn på saker och ting.
Jag skulle iaf inte åka till jobbet och avvakta medan min häst led.

okej du tycker så, jag tycker INTE att det är akut. Jag väntar på vet. jag ville inte veta vad jag ska göra utan undrade om någon kanske visste vad det kan vara. så har du ingen aning om vad det kan vara så..

Du har fått flera förslag på vad det kan vara som jag håller med om.
Varav vissa av dem faktiskt är akuta.

jag tror inte hon mår bättre för att jag står och glor på henne. Sluta nu!

tack IngelaH!!!

Ring veterinären igen, eller ring till någon annan veterinär. Du kan alltid ringa till Strömsholm och fråga dem vad de tror att det kan vara.

Såg nu att du bor i Örebro, finns det inte en ATG-klinik där du kan ringa och prata med?

Japp, det finns en ATG klinik vid travbanan i Örebro. Jag hoppas att TS vet det. De brukar vara ganska lätta att få tag i så att man kan rådgöra i sådana här situationer. Personligen skulle jag nog ringa till Strömsholm och höra var de tror.

Jag har svårt att tro att vetrinären gör bedömningen att det inte är akut med sådana symptom!:confused:

Har vetrinären hört av sig så du vet när den kommer nu under dagen? Varför inte ringa till närmaste större klinik och beskriv symptomen så kanske du får mer att gå på. Även om du inte har en transport så måste det väl gå att få låna/hyra en.

håller med, om du har berättat det samma för veterinären som för oss så måste det vara en väldigt okunnig eller nonchalant vet. du har.. :confused:

hästen har svårt att gå och kan inte böja huvudet för att äta är definitivt akut, jag skulle ringt ut vet med det samma jag såg symptomen. :crazy:

Hur mår hästen idag?
När jag läser din beskrivning så tycker inte jag att det är uteslutet att det skulle kunna vara fång. Men jag är ju inte veterinär i och för sig. Med tanke på alla helgdagar som är framför oss så hoppas jag att det ordnar sig.

Vad sa veterinären?

Om hästen är som du beskriver så ÄR det akut.
Sj skulle jag aldrig acceptera att vet. inte kom dit om min häst mådde så dåligt :crazy:
Menar inte att hoppa på dig, men tänk gärna en extra gång om det händer igen och kontakta en annan vet..

håller med, om du har berättat det samma för veterinären som för oss så måste det vara en väldigt okunnig eller nonchalant vet. du har.. :confused:
/QUOTE]

Jag har TVINGAT ut en veterinär när jag var nästan 100% säker på att hästen hade fång. Han trodde inte det på beskrivningen, och så var det ju "fel" årstid, så han ville inte komma ut. När han till slut kom ut så kunde han bara konstatera, ja just det, fång :grin:...

Hur är det iövrigt med vatten... Äter den och dricker...Vi hade en häst i annat stall tidigare och den var jättevinglig i bakkärran - vi trodde oxå på korsförlamning men det visade sig oxå att där hon bodde gav för lite vatten. Hon var 170 cm och fick en 20 lit per dag för de tyckte hon pissade ner boxen... Med så lite vatten tar kroppen slut och vi misstänkte att hon fick problem med ämnesomsättningen för hon hade verkligen tappat formen. Vi tog hem vår direkt!

Det kan ju vara svårt att få att se vad varje häst dricker men vet du på ett ungefär.... Vår gick oxå så man trodde hon skulle vingla omkull,

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

M
Hästvård Jag behöver hjälp! Köpte vår ponny för ca 10 månader sedan. Hon är väldigt svår att rida och till en början tänkte jag att allt kommer...
2
Svar
23
· Visningar
2 193
Senast: cajsa
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 311
Senast: jerseyko
·
Hästvård Jag får gråa hår av valacken. Han har ju lyckats med diverse 'tok' sen i höstas, både allvarlig senskada, och så toppade han med att i...
Svar
14
· Visningar
4 803
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka