HjÄlp Snabbt!

Aningsfull

Trådstartare
Vad menar dom när dom frågar efter hundens titel?

Måste skicka in anmälan till utställning idag och har ingen aning om vad jag ska fylla i. :o

Sv: HjÄlp Snabbt!

Det är väl om hunden fått någon titel som t.ex. SUCH eller någon annan fin förkortning.. Och om hunden inte har några titlar skriver man inget där.

Ah, ok. Tack för hjälpen. :bow:
Jag antar att BIR och BIS 5 på en inofficiell utställning inte räknas. :D

Attans. ;) :rofl:

Nej, det var faktist riktigt bra gjort av henne, med tanke på att det nästan bara var stora hundar som tog sig vidare till BIS finalen. :)

Måste ju skryta lite med kritiken. ;) :D

"Trevligt huvud och uttryck. Härlig hals. Välvinklad fram och bak. Mycket bra rygg och kors. Rör sig mycket bra runt om. Mycket välvisad."

:love:
Fast det var nästan det sista som värmde mest, jag är ju nybörjare på sånt här. :D

Åh vad kul :)

Jag fick något liknande på vår första utställning, "sympatiskt visad" tror jag de skrev, man blir ju jätteglad :)

Ska ni fortsätta ställa ut? Selma är rätt ful men vi ska nog ställa ut lite iaf, bra träning :)

Jo, jag ska fortsätta. Kommer att satsa ganska hårt på utställning. Vi hoppas på att kunna ta valpar efter Julie och att hon ska bli början på en uppfödning i liten skala. Nu vet man ju aldrig hur det blir, men vi hoppas i alla fall. ;)
Sen står vi även i kö för en till tik, fast svart. Sen får vi se hur det går. Blir det inga tikar att avla på har vi i alla fall världens mest fantastiska hundar. :D :love:
Sen att det blir en tik till beror också mycket på att Julie kommer att flytta med mig, och mamma vill ha en egen dvärgpinscher nu när hon fastnat för min. ;)

Vad heter Selmas ras? Jag blir tokig varje gång jag ska försöka komma på det. :D

Hade jag haft råd hade jag mer än gärna kommit. Men jag har bara 47 kr på banken för tillfället. :o
Och sen vet jag inte om Julie är mogen för en så pass stor utställning. Eller jag för den delen. :D
Vi tränar mest nu. Att domaren ska få titta på tänderna och sånt. Men med tanke på hur bra det har gått så tror jag inte att det kommer att bli några problem. :bow:

Ahaa, roligt! Staffordshire bullterrier heter rasen :)

Vi har ju bara ställt ut en gång och det var inofficell.. Det känns så stort och jag känner mig som en riktig nybörjare så jag väntar lite :D

Österbybruk ska vi nog anmäla oss till iaf. :) Och staffspecialen! Ska du dit?

Österbybruk vet jag ingenting om.. Och till staffspec kommer jag troligen inte. Synd..

Jo, tanken är den att jag ska vara med där. Uppfödaren kommer också upp då så det kan vara kul. Så får han se hur hon utvecklats annat än på bild och på kritik från utställningar. Han har alltid haft stora förhoppningar på henne så då får vi se vad han säger. :D

Ska du dit? Ska du på båda? De är väl både en nationell och en internationell?

Hej!

Vad trevligt att hitta en til dvärgpinscher ägare här!
Efter säkra källor så har jag förstått att du har Theneican's Zavannah!
Pappa Denzo är kullbror till min Talis pappa :) Invecklat? Kolla då in på min sida för stamtavlan hehe.

Roligt att du har avelsplaner, du ska veta att det är med en fanstastik linje du börjar med. Jag har själv här hemma tre valpar efter Tali och Franke. :love:

Du får titta in på min sida för mer insider info om oss hehe
Bellocean's Kennel

Du får hälsa Göran från mig när du träffar honom.!

Ha det bra
Britzyk med Mutkis, Franke, Tali plus tre gosiga valpar

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Utbilda själv