Hjälp! Ridövningar till min mormor

Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Underbart projekt! :love:
Och lycka till!

*kl*

Häftigt att börja rida vid en så mogen ålder! :) Förhoppningsvis har hon många år framför sig i sadeln. På ridskolan där jag red tidigare var det en dam som slutade rida lektioner när hon var 86. Fast inte för att hon kände sig för gammal utan för att hon tyckte att hon inte hade tid(!).

Vilken rolig idé till projektarbete!

Satt och tittade på den långa filmen nu, där skäcken var med också. Kunde inte låta bli att utbrista "Neej, vad fint!" där mot slutet!

Sjukt cool mormor!

Haha, roligt att ni tycker att det här var en bra idé:)

Ska komma ihåg både kameran och filmkameran till nästa gång, så ni får vänta tills nästa vecka innan November-delen av filmen kommer;)

Någon som har en bra idé om hur jag ska vinkla själva skrivandet? Hade massa bra ideér i början, men glömde att skriva upp dom så nu är de försvunna:angel:
Hade väl tänkt något i stil med "att det aldrig är försent att lära sig något nytt", "Ridsport är en sport för alla åldrar"...Tips på nya ideér mottages tacksamt:bow:

Sorry för dålig uppdatering, har inte haft tillgång till dator under veckan.

Hade lektion nr 11 i onsdags, och det gick kanonbra idag också:D
Tränade på att släppa stigbyglarna och ta dem igen i skritt, ridvägarna och slalom mellan koner vilket inte var nåt problem alls!
Fortsatte med trav, ridvägar där också + slalom mellan koner, inga problem i traven heller:)
Prövade på mera galopp på lina, mormor blir modigare och tycker inte att det är riktigt lika läskigt längre;)

Var så mörkt så tyvärr blev alla kort utom ett dåliga. Typiskt när jag väl hade med mig kameran:angel:

29896996.jpg

Filmkameran och filmare kom också med, så här är den uppdaterade verisionen av filmen med fortsättningen av november:D

Mormorfilmen

Åååååh! Hon är så gangstersöt, det är helt otroligt mysigt! :love: Vad fint hon styr mellan konerna! :bow:

WOOOW ! din mormor RIDER ju asbra :OO STÅLMORMOR :)) lycka till

Åh vad coolt :D hon är ju jätte duktig! lycka till :)

Ni är jätteduktiga, du och mormor! Vad roligt det är att följa utvecklingen :-) En favvotråd och jag hoppas du fortsätter hålla oss informerade. Fast om jag vore din mormor skulle jag drabbas av prestationsångest om jag visste......
Grattis till er båda i alla fall!

Duktig hon är! Och du och hästen också! ;)
Skulle vara kul att göra nåt sånt med min mormor, om man bortser från att det är hon som har lärt mig mycket av det jag kan...:grin:

Vilket underbart projekt och vilken härlig mormor du har! :love: Jag blir alldeles varm i hjärtat av att se filmen. Hon är jätteduktig och framstegen syns verkligen!

Min mamma är jämnårig med din mormor och nuförtiden hade det inte varit att tänka på att sätta henne på en häst.

Jag gjorde dock ett litet projekt till min pappa när han fyllde 70 och gav honom en start i Kortvasan, motionslopp 3 mil på skidor (han hade inte åkt loppet förut). Vi tränade gemensamt inför loppet och hade jätteroligt. Han tog sig runt, glädjen var stor och han åkte även året därefter. Det blev ett fantastiskt minne!

Det är aldrig försent att börja träna! :banana: Jag kommer att följa din tråd med glädje - hälsa din fantastiska mormor!

*kl*
Hon är gryyymt duktig!! Här har vi ett fan till av din mormor:laugh:
hon har verkligen naturlig fallenhet för detta!! Vad bra hon rider i traven nu, styra,rida lätt och hålla igång hästen..WOW!!:bow:

Vad roligt att ni också tycker att hon gör stora framsteg! Jag säger det till henne men hon tror bara att jag vill vara snäll;)

Haha, jag har lagt in tråden som favorit åt henne, så hon är hit och kikar lite då och då:D

Blir glad av den här tråden. :)
Jag tycker din mormor har utvecklats väldigt snabbt speciellt med tanke på att man ofta lär sig saker snabbare ju yngre man är, tänk vilken proffsryttare hon skulle ha kunnat bli om hon börjat rida som liten! Fast det kanske inte är för sent ändå. :D

Fasen vad cool Mormor. Hoppas verkligen det kommer mer uppdateringar :P

Liknande trådar

Ridning Jag är 25 år gammal och har haft ett stort hästintresse hela livet.Började rida på ridskola i 6-årsåldern och red en gång i veckan tills...
Svar
13
· Visningar
2 358
Gnägg Igår kväll hände något som jag har så otroligt dåligt samvete för idag. Min häst är otroligt envis och ibland lyssnar han inte även fall...
Svar
11
· Visningar
1 773
Senast: _FiA_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är inne på första semesterveckan av fyra, och jag känner mig mest förvirrad. Det handlar om en jagande känsla av att det finns så...
Svar
0
· Visningar
869
Senast: cassiopeja
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 548
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar