Hjälp! Ridövningar till min mormor

Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Haha, jag och mamma satt och spånade på en 6 tim lång resväg hem från en tävling:D

kl*
Har gjort klart första delen av den tänkta redovisningsfilmen, klipp från lektion nr 1-3. Tänkte försöka göra den lite rolig, om jag ska redovisa för även de människor som inte är hästintresserade;) Vad tycker ni? Visst är hon duktig:)

http://www.youtube.com/watch?v=M9WwmYPGY-s
Vi tränar på att säga "ptrooo":D

UNDERBART... Man bara älskar detta:love:

ja, hur kan man INTE älska både mormor, häst ch TS?

tycker filmen har börja riktigt bra, ska bli skitkul å se resten!
vore ju underbart om filmen kunde sluta med att mormor visar att hon kan skritta, trava ch galoppera själv!
o fortsätter det i den här stilen, så lär det inte vara så långt bort!

jag vet inte om jag kanske är extermt känslig med 3 dagar kvar till förlossning, men det lilla som ja kunde utläsa av filmen, så är det en underbar och rörande film som faktiskt håller klass för kortfilmstävlingar..... ;)

kl

Haha, vilken härlig film! Ska bli superkul att få se resten!

Kul idé till projektarbete!

Haha, jag och mamma satt och spånade på en 6 tim lång resväg hem från en tävling:D

kl*
Har gjort klart första delen av den tänkta redovisningsfilmen, klipp från lektion nr 1-3. Tänkte försöka göra den lite rolig, om jag ska redovisa för även de människor som inte är hästintresserade;) Vad tycker ni? Visst är hon duktig:)

http://www.youtube.com/watch?v=M9WwmYPGY-s
Vi tränar på att säga "ptrooo":D

Vilken otroligt cool och glad och härlig mormor du har!:banana::bump: Ansluter mig till heja stålmormorklubben!!:D Go mormor go! Utnämner henne till bukes egen stålmormor helt enkelt!

Kl - vilken härlig idé! Och när man ser filmen är det så skönt att från mest fniss blir mer allvar, och det tror jag kommer att synas hela vägen, ju mer mormor lär sig, ju mer tar hon det på allvar:) För så är det ju med hästar, ju mer man lär sig, desto mer vill man kunna;)

Filmen var ju bara så fantastisk! Det är bara att sälla sig till fancluben. Ni verkar ha grymt kul ihop! Så härligt att se vilken skön inställning ni har, den kommer ni garanterat långt på.

Nu sitter jag här och funderar på vilken äldre kvinna jag själv ska slänga upp på hästryggen... Min mamma ligger när till hands då hon kommer på besök om en vecka, men det blir snäppet mindre coolt då hon är 49 år och dansare med rutor på magen...

Jag stämmer ännu en gång under denna tråd in i kören, filmen var underbar!

Ååååå vad glad jag blir av att se detta, varm i hjärta och själ. Vilken underbar mormor....:love:

kl
Ser underbart, det enda som jag skulle vilja ändra på är att du lär av henne med att hålla händerna i sadeln när hästen rör sig.
Dels är det väldigt svårt att lära sig av med och eftersom sadeln ligger still på ryggen så kommer handen att bli stum när hon lär sig att korta upp tyglarna. (Vilket jag antar att ponnyn inte kommer tycka så mycket om ;))
manen är mycket bättre den rör sig med hästens mun xD Om hon tycker det är läskigt i början kan man sätta ett snöra runt halsen och hålla i.

Heja mormor!

Mormor hälsar och tackar för allt stöd:):bow:

Idag har vi haft veckans lektion, och eftersom pålle varit till salu och åkte till sina nya ägare igår, blev det första gången på reserv-pålle.

Från början var det lite ovant med en lite känsligare ponny, och både mormor och pålla var lite spända. Men det gick riktigt bra mot slutet när de lärt känna varandra, de styrde runt min bana med volter och halter lätt som en plätt, och travade alldeles själva på den andra långsidan:)

Sen tog mormor eget initiativ för att överaska mig, och tog och travade flera varv runt banan alldeles själv!:bump:

Blev tyvärr inga bilder idag, men ska försöka komma ihåg det till nästa gång:)

Vilken härlig mormor och häst du har! :love:
Hästen ser så otroligt snäll ut på filmen och mormor ser ut att ha det riktigt skoj. :D

Otroligt häftigt! Inte många som vågar sig upp på en hästrygg i den åldern! Ser fram emot fler bilder!

Vilken härlig mormor!

Precis som min!! Vi är bästisar och trots att hon är 70+ ;) så är hon som en ungdom (men med mycket mer livserfarenhet och visdom :bow:) alltid lika pigg på nya roliga saker (mycket shopping, dansa, fika, träffa nytt folk osv osv osv! :love::love::love:

Önskar att alla fick ha en mormor som oss! :bow::love:

Härlig mormor! Och härligt projektarbete också.
Jag vill också vara med i Stålmormor-fancluben :D Jag tycker vi utnämner henne till Bukemormor, till och med!

helgrym mormor men tänk om hon skulle ramla av..? :crazy:
Vi lita yngre är lite mer flexibla eller vad man säger o de gör inte lika ont för oss :D
Usch skulle aldrig våga sätta upp min mormor på en häst :eek:

Senast ändrad:

Men superhäftig mormor du har! :O jag är grymt impad av ditt initiativ och engagemang och ÄNNU mer impad av hennes engagemang och medverkan! :D min mormor skulle inte ens våga sitta på en häst trorjá! Hehe.. Jag joinar bukemormor-klubben! Längtar efter fler bilder och filmer!

Kan vi inte få lite mer bilder på söta mormor snart? Man blir så glad av att se! :love:

UUUnderbart !! Jag skrattade ända nerifrån magen när jag kolla filmen o hör er skratta !! Såå himla gulliga alla 3. Hoppas det går bra med annan / andra hästar också.

Liknande trådar

Ridning Jag är 25 år gammal och har haft ett stort hästintresse hela livet.Började rida på ridskola i 6-årsåldern och red en gång i veckan tills...
Svar
13
· Visningar
2 358
Gnägg Igår kväll hände något som jag har så otroligt dåligt samvete för idag. Min häst är otroligt envis och ibland lyssnar han inte även fall...
Svar
11
· Visningar
1 773
Senast: _FiA_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är inne på första semesterveckan av fyra, och jag känner mig mest förvirrad. Det handlar om en jagande känsla av att det finns så...
Svar
0
· Visningar
869
Senast: cassiopeja
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 548
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar