Hjälp! Ridövningar till min mormor

Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

aaaaww, HEJA MORMOR! :D
"hon säger att hon känner sig 30 år yngre när hon rider"
nästan så att man bli rörd :cry: ;)

lite koner och sånt är väl alltid sjok att rida runt, typ slamom pch så :laugh:

Mvh freddie:bump:

Oj shit säger som de andra, cool mormor du har!

Hon satt ju riktigt bra där när du logerade henne barbacka m longeringsjorden. Oj oj, inväntar nästa filmklipp!

Varje gång jag hör bakgrundslåten på radio tänker jag på din mormor. Och blir så glad, filmen har den effekten på mig :) Ni är verkligen för härliga!!

KL

Underbart att skåda! Håller med övriga. Man blir på riktigt bra humör av att se filmen.

Ett av de moment som är så underbart med ridningen: Det är aldrig för sent att börja (Jag tyckte jag var uråldrig när jag började, och då var jag häften så gammal som mormor...) och man kan hålla på länge på toppnivå. I många sporter är du slut vid 30 medan man i ridning kan vinna finalen i Global Champions Tour vid 60 års ålder...

KL

Din mormor är verkligen en stjärna!:bow:

Blev otrolig skillnad när hon slapp sadeln och fick rida barbacka. Hon är ju gjord för att galoppera! Synd att man inte får rida löp efter att man fyllt 60:angel:

Putt putt!

Hur går det för supermormor? Jag väntar otåligt på nästa fantastiska rapport! :love:

*Hejja Hejja Hejja* Superduktiga är ni båda två!

Filmen känns lite snabb som sagt, försök lägga in lite förklarande text eller speakerröst som förklarar det ni gör och varför och gärna mormors kommtentarer om hur hon tänkte innan och hur det kändes, vad som var lätt o svårt etc.

Och kolla om hon kan räta på överlivet lite till, tror hon skulle känna sig mer stabil i lättridningen då... :)

TS

Ni gjorde min dag idag utöver snön imorse :D
Hon är ju jätteduktig!!!

Jag har kuggat på mitt projektarbete och funderar på att ta upp det igen och försöka få godkänt... Inspirerade mig till att lära sambon rida i det syfte och att han lär sig rida är bara på köpet :devil: Han har suttit på min häst en gång men var nöjd så...
Han är nog tillräckligt snäll att hjälpa mig men... *tänker* :devil:

Uppdatering igen!
Var tvungen att skjuta upp förra veckans lektion pga. att mammas fyrhjulsdrivna bil var tvungen att lagas och jag vågade inte köra transporten i snöovädret, men igår kom vi äntligen igång igen.

Började att skritta och få mormor att slappna av, eftersom hon alltid är lite spänd i början. När hon slappnade av travade vi lite (barbacka med voltigegjorden) innan hon fick träna galoppfattningar under longering i båda varven. Det gick riktigt bra, de gjorde jättefina fattningar, så vi slutade där medan mormor kände sig säker. Då sadlade vi om, och så fick mormor träna på att rida själv i skritt och trav lite för att komma igång med det igen. Lite ringrostigt första varven, men sen hittade hon takten och det gick kanon som vanligt!:D

Tog lite bilder, men har tyvärr sladden hemma så jag kan inte lägga in dem.. har intervjuat en del till, som jag ska lägga in i "halvtid" av filmen. Visar det sen när jag fixat klart den:)

Nu har jag lyckats få in bilderna:D
tagna med mobilen, så de blev tyvärr inte så bra.. ska försöka ta lite fler nästa gång vi filmar:)

30048012.jpg

30048013.jpg

Nu har jag fixat klart intervjudelen till filmen, så nu är halva klar:D
Mormor ville inte ta av sig hjälmen, hon tycker inte om sin hjälmfrisyr..:angel:

För er som sett den innan är det bara att hoppa fram till slutet där den nya delen är, om ni inte vill kika på allt igen;)

Filmen del 5

ja har ju inte sett å ett tag, men jisses, va fint hon tar galoppen!!!! å barbacka å allt och så rak och fin i ryggen!

ja diggar din mormor skarp, hon är jättetapper och får inte du högsta betyg för detta så kommer ingen att få det. :love:

blir det en tävling som final? :banana:

Visst har det blivit mycket bättre!
Är tänkt att bli antingen ridborgarmärkestagning eller programridning som avslutning, beroende på hur det går:)

Varning för bildbomb!;)

Veckans uppdatering kommer här, och idag lyckades jag komma ihåg kameran.

Började som vanligt med att skritta och trava lite med voltigegjorden för att värma upp lite inför galoppen. Mormor var mycket mer avspänd redan från början idag, och galoppen gick kanoners! Ett av varven är svårare, då pålle lägger in baken (= skjuter mormor utåt) och det gör att mormor får svårare att sitta stadigt. Det löste vi genom att mormor fick titta inåt mot mitten och vips satt hon stadigare även i det varvet:D

Fortsatte med skritt med sadel, 10m-volt och halt vid varannan bokstav var inga som helst problem. Traven brukar alltid vara ringrostig i början, men idag hade hon både takt, balans och kontroll redan från början! Sen att hon "for runt" lite som hon själv ville och låtsades inte höra mig när jag ropade vilka vägar hon skulle rida gör inte så mycket:D

På slutet försökte vi oss på galopp igen, denna gången med sadel och under longering såklart. Mormor spände till i benen och det blev studsigt i början, men efter ett tag så klickade det, hon slappnade av och satt kanonbra även i sadeln!:bump:

Travar
30074837.jpg

Rida lätt
30074869.jpg

forts..

Mormor
30074861.jpg

Mera trav
30074832.jpg

Roligt att rida
30074834.jpg

Ibland tycker mormor att galoppen är lite läskig, men idag var det som bortblåst och efter några varv utbrister hon: "men det är ju härligt med galoppen!"

:love:mormor:love:

(och :love: till dig och hästen, ni är minst lika underbara)

Liknande trådar

Ridning Jag är 25 år gammal och har haft ett stort hästintresse hela livet.Började rida på ridskola i 6-årsåldern och red en gång i veckan tills...
Svar
13
· Visningar
2 358
Gnägg Igår kväll hände något som jag har så otroligt dåligt samvete för idag. Min häst är otroligt envis och ibland lyssnar han inte även fall...
Svar
11
· Visningar
1 773
Senast: _FiA_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är inne på första semesterveckan av fyra, och jag känner mig mest förvirrad. Det handlar om en jagande känsla av att det finns så...
Svar
0
· Visningar
869
Senast: cassiopeja
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 548
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar