Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor
Nr 1, din mormor är helt fantastisk. Jag sitter och tittar om och om och om igen när hon över på "ptrooooo" hahaha
Och vilken super förändring det blev när hon satt med voltigegjorden! Försök få henne att lita på sig själv och släppa sadeln, alt hålla i manen istället!
Sen kan du ju göra gjorden runt och allt vad de nu heter för att få henne att få lite mer balans och säkerhet på hästen.
Nr 2, så skulle jag gjort lite pauser i filmen om jag vore du, den känns lite hastig. Jag hade lagt in intervjuclip. Börja med att fråga mormor vad hon har för mål med ridningen, vad hon vill lära sig osv. Här vore det ju lite smart att få mormor att låta totalt blåst när det kommer till hästar och i slutet av filmen avslutar du med en intervju där mormor pratar häst med massa konstiga termer och låter super sofistikerad
Jag tycker intervjudelen som finns nu är bra, men den känns lite väl fnittrig och oseriös? Det är väll lite svårt att göra om den nu kan jag gissa
men du kan ju "rädda" det med att påtala i början hur viktigt du tyckte det var med en avslappnad och bra miljö så att mormor inte skulle vara nervös. Att du såg buset, fnittret och leken som en del av inlärningen.
Har du funderat på vad ditt mål med det hela var? Vad är att "kunna rida", som hon ska kunna när du är klar? Hon hinner väll antagligen inte bli en GP ryttare tills det är dax för inlämning, men så kaxig som mormor är så får du säkert igenom ett LC program. WOW tänkavslutningen om du fick mormor att tävla i vår.
Nr 3, din mormor är helt fantastisk