Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor
Tll TS apropå detta. Nu verkar din mormor inte behöva hålla i sadeln längre, men om det skulle behövas ändå är mitt tips: Sätt ett pelhamdelta (den längre sorten) mellan ringarna på framvalvet. Det blir ett hyfsat stadigt handtag och händerna hamnar i en bättre position än om man håller i framvalv eller i manen.
Jätteduktig mormor du har! Hon kommer långt på få lektioner, jag är jätteimponerad
kl
Ser underbart, det enda som jag skulle vilja ändra på är att du lär av henne med att hålla händerna i sadeln när hästen rör sig.
Dels är det väldigt svårt att lära sig av med och eftersom sadeln ligger still på ryggen så kommer handen att bli stum när hon lär sig att korta upp tyglarna. (Vilket jag antar att ponnyn inte kommer tycka så mycket om )
manen är mycket bättre den rör sig med hästens mun xD Om hon tycker det är läskigt i början kan man sätta ett snöra runt halsen och hålla i.
Heja mormor!
Tll TS apropå detta. Nu verkar din mormor inte behöva hålla i sadeln längre, men om det skulle behövas ändå är mitt tips: Sätt ett pelhamdelta (den längre sorten) mellan ringarna på framvalvet. Det blir ett hyfsat stadigt handtag och händerna hamnar i en bättre position än om man håller i framvalv eller i manen.
Jätteduktig mormor du har! Hon kommer långt på få lektioner, jag är jätteimponerad