hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Vår hund hade skruvarna kvar hela livet. Hon verkade inte alls besvärad av dom.

Jag tror det kommer gå bra med din lilla hund :) Ja, röntgenbilder är alltid intressant att titta på!

*kl*

Jahapp, två dagar tog det innan lilleman vant sig vid gipset. Han försöker springa varje chans han får dvs. då husse släpper ner honom på bron och han ska till dörren 1m bort :D
Dessa sex veckor kommer inte bli lätt. Tratten hatar han så vi försöker ha den så lite som möjligt och helst bara på natten.
Hur duktig som helst att ta medicin :love:
metacamen slukar han och tradolanen gömmer man i en frolic.

Och så lite bilder på paketet.
DSC_0006_zps6971b626.jpg

DSC_0007_zpsa4da9ad0.jpg

DSC_0008_zps28ffbf59.jpg

DSC_0009_zps1fb9a9d8.jpg

Ja, inatt sov ju jag som en död iom. att jag inte sov något igår. Men enligt sambon hade han varit orolig tills sambon klev upp vid 5. Då gick Ailu ut i köket, kissade och gick o la sig igen :D
Om man går, eller haha. "går" en kvällspromenad vid 9 och så får han inget mer att dricka, kan han vara utan vatten till fem på morgonen då?
Vi lägger oss runt halv tio-tio och sambon kliver upp mellan 4 och 5.

Så får han sova utan att bli akut kissnödig.

skönt att höra att det går bra! Blev alldeles förskräckt när jag läste början på tråden, beredde mig på stort elände... Håller tummarna för att han håller moden uppe och läker fint!

*kl*

Jahapp, två dagar tog det innan lilleman vant sig vid gipset. Han försöker springa varje chans han får dvs. då husse släpper ner honom på bron och han ska till dörren 1m bort :D
Dessa sex veckor kommer inte bli lätt. Tratten hatar han så vi försöker ha den så lite som möjligt och helst bara på natten.
Hur duktig som helst att ta medicin :love:
metacamen slukar han och tradolanen gömmer man i en frolic.

Är det nu jag får säga....Vad var det jag sa :D

Så härligt att det går bra :love:

Ang tratt, han vänjer sig. Vår lille hann avverka 3 stycken :rofl:

De får du ;)

*kl*

Idag har vi varit arga :D
Tog lilla morgonsvängen på gårdsplanen och när jag ville vända så la han sig ner, pep och bet i tygbiten vi använder för att ge honom stöd till bakdelen.
Jag fick bära honom in och väl inne sliter han tygbiten ur händerna på mig och ligger nu och dödar den :D

Tygbiten används så han inte studsar upp i snödrivor, börjar springa eller liknande. En jävla plåga till tygbit rent ut sagt ;)

Kanske? Ingen aning egentligen. :D

*kl*

Jahapp, han tål inte metacamen. Bajsade tre gånger på en timme imorse och de blev bara lösare och lösare. Tillslut rann det ur honom. :( Lite ris och så ingen metacam imorgon så hoppas jag att det blir bra, som tur är har han tradolan ikväll och imorn bitti också.

Ja, och dessutom hade han nog fått lite för mycket godis igår för bajset var oranget och luktade :crazy: bläää. Så försiktigt med godis idag, bara ett oxöra, lite ris och hans vanliga mat.
Ailu är pigg och glad och hoppade på polackerna :grin: inte lätt att hålla en tremånaders i styr.
Funderar på om gipset rör sig eller om det är han som växer, flyttat sig liite liite. Men är återbesök på måndag så funderar på om jag ska vänta?

Var noggrann med att det inte kommer bajs som fastnar/rinner innanför gipset (lite svårt att se på bilderna hur högt gipset går mot rumpan).

mvh

Vilken sötnos!

Tyvärr är det vanligt med skav av gipset, så det var nog det din veterinär försökte göra dig uppmärksam på, men du märker ju om din hund plötsligt verkar mer smärtpåverkad eller irriterad av gipset. Är frakturen fixerad med interna skruvar (dvs. att skruvarna sitter innanför huden), brukar man lämna kvar dom. Dock får ett fåtal djur problem med dem i efterhand, och då kan de tas bort.

Det har inte varit något problem. Däremot hände en olycka inne igår så han trampade lite i det.

*kl*

Han är ännu sämre i magen idag :( Väckte oss för 26min sedan och ville akut ut. Det rann ur honom. Han brukar aldrig väcka oss på natten annars. Vad ska jag göra? Ge metacam ändå? Vänta lite till?
Han får ju sista tradolanen idag

Fyra gånger har de runnit små kluttar ur honom nu på en och en halv timme :( Lilla lilla hjärtat.
Och nyss bara sprutade det ur honom.
De gör så ont i hjärtat att han inte mår riktigt bra :(

Senast ändrad:

Ring vetten och få annat smärtstillande, direkt på morgonen. Min ena tål inte Nsaid (bl.a. Metacam) och blir alldeles desorienterad och apatisk av det, vilket är en ganska ovanlig biverkning. Men just diarré är inte fullt så ovanligt.

Tänkte ringa vid 8 då dom öppnar receptionen :) Om inte annat för att fråga om råd

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 061
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 655
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 067
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?