hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Så skönt att operationen gick bra. Då går säkert resten också jättebra. Det brukar läkas snabbt på valpar.

*kl*

Idag får han komma hem, lilla terrorn :love:

När är de e.m? Kan man säga att de är e.m nu? jag vill ha hem honom!!

Däremot skrämde kirurgen mig att vi ska hålla stenkoll på gipset om han verkade besvärad för om de satt illa kunde de nöta ner till benet :eek:

Du kommer säkert att få utförliga instruktioner när du hämtar den lille terrorister.

Ja alltså pratade med kirurgen igår i tlfn för han skulle inte va där idag men han sa bara att han ska va stilla och stenkoll på gipset.

*kl*

Idag får han komma hem, lilla terrorn :love:

När är de e.m? Kan man säga att de är e.m nu? jag vill ha hem honom!!

Däremot skrämde kirurgen mig att vi ska hålla stenkoll på gipset om han verkade besvärad för om de satt illa kunde de nöta ner till benet :eek:

Du ser tydligt om han blir besvärad. Sluta nu att ta ut problemen i förskott :D ;) :D

De va kirurgen som skrämde upp mig :eek: Han pratade i 20min om hur hemska skador det kunde bli och minsta lilla osäkerhet så skulle vi komma in för de kunde nöta ner till benet på 5h. :eek:

Du ser ju om det blir en antydan till skavsår av gipset. Allt veterinären menar är att du måste kontakta dem om gipset skaver eller på annat sätt orsakar obehag.

Åh vad härligt! Fick rena choken förut idag när jag läste att han hade brutit benet, hade bara läst början av tråden innan. Men detta kommer lösa sig och snart har du en glad hund som leker igen!

Oj hjälp! Denna tråd hade jag missat. Vilken otrolig otur. Men va skönt att han är hemma igen.

Nu är han här med tratt och är inte dåligt sur och tycker synd om sig själv. Snacka om att göra skäl för "hundögon" *fniss* och man kan ju inte låta bli att fnissa lite åt honom med jättebandage och tratt. Men en tjurmuskel fick han som "plåster på såren" påväg hem och han hade charmat skjortan av hela veterinärstaben så vi fick knappt ta med honom hem ;)

Första natten har varit jobbig. Han hade svårt att komma till ro och har vridit och vänt på sig och gipset har slagit i lite överallt. Inte mycket sömn för någon av oss. Nu ligger han vid dörren och surar för att han inte får gå ut.

lilla lilleman =/

Usch, vilken otur! Men skönt att han är hemma igen.
Klart det inte är ditt fel, utan bara rejäl otur. Valpar busar. Det måste de få göra, dels för att bygga upp kroppen och dels för att det inte går att hindra dem :p
Min valp har ramlat, halkat omkull på isen, både ramlat och hoppat ner från soffor osv. Jag tror varken hon eller jag är ovanligt oförsiktiga utan att det är fullt normalt. För oss har det gått bra, men ibland händer en olycka som sagt och det råkade ni tyvärr ut för.
Försök att inte klandra dig själv, och försök att inte bli onödigt försiktig i framtiden- ingen vits att linda in hunden i bomull (när han är frisk igen, menar jag förstås).

Ja de tär ju på både hans humör och vårat tålamod när han aldrig kan vara still. Han var lugnare innan olyckan än nu :D Fast de är klart, lite hög på smärtisen och så sovit i två dagar. :grin:
Men han är iaf. hemma och blev lika lycklig idag när jag klev in igenom dörren som igår hos vet :love:

Härligt att det gick bra!
Vår förra hund, en BC, bröt ena bakbenet som valp då hon hoppade och halkade på en isfläck. Benet var av på tre ställen på henne men med lite skruvar och gips så blev hon helt bra. Så för vår hund gick det bra även fast det var en lite jobbig tid med en yster liten valp :)

Jo de är ju så.
Men en sak jag glömde fråga vet., kommer han alltid ha skruvarna och det kvar?
Kan inte det besvära på något sätt?

Har begärt röntgenbilderna också, ni kanske kan tycka det vara intressant att se dem? :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 061
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 655
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 067
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Dressyrsnack nummer 18