Hjälp!!! Partition magic?!

Basilika

Trådstartare
Jag får messet "bad update sequence number" efter att jag skulle ändra storleken på partitionerna på min hd. Det tog lite tid efter som den är rätt stor, och full, så jag gick och lade mig och på morgonen var allt kajko....

Någon som kan hjälpa? Jag har en bootdiskett (PQ) men vet inte vad jag ska göra med den :crazy: :p :crazy:
 
Sv: Hjälp!!! Partition magic?!

Aj... Det där låter inte bra. Använder inte programmet själv då det inte är 100%. Nyare versionerna har väll blivit mycket bättre men innan var det riktigt hemskt..

Men tryck annars in disken i en annan dator och installera PartM där och se vad PartM kan göra. Tror det är lite enklare att förstå sig på de grafiska verktygen.
 
Sv: Hjälp!!! Partition magic?!

OK, ska prova det, har mest bärbara datorer hemma utöver denna tyvärr så jag får försöka låna någons kanske...

Grejen är att jag kört jättemycket PQ (7.0) och det har varit klockrent
 
Sv: Hjälp!!! Partition magic?!

Basilika skrev:
Jag får messet "bad update sequence number" efter att jag skulle ändra storleken på partitionerna på min hd. Det tog lite tid efter som den är rätt stor, och full, så jag gick och lade mig och på morgonen var allt kajko....

Någon som kan hjälpa? Jag har en bootdiskett (PQ) men vet inte vad jag ska göra med den :crazy: :p :crazy:

7.0 är helt ok, samma med 8.0.
Men inte tar det så lång tid att ändra partitions storlek så du måste gå o lägga dig?
Max 10 min, och då är det LÅNG tid.

Bootdiskarna sätter du bara i och bootar om med, sen säger PQ åt dig vad du skall göra. (Börja med disk 1, så klart!)
 
Sv: Hjälp!!! Partition magic?!

Jag satt och väntade en halvtimme och ångrade att jag satt igång det... Jag har tyvärr inga bootdisketter själv, fick låna en från jobbets it-support och den sade just ingenting.. Men det var en äldre version (5 eller 6).

Det som stökade till det var nog att när datorn startar så måste jag välja OS och då är inte det jag vill ha (XP) default...

Har du några andra idéer?
 
Sv: Hjälp!!! Partition magic?!

Vad händer om du sätter i XP installskivan då?
Man kan ändra partitionerna med den åxå.
 
Sv: Hjälp!!! Partition magic?!

Jag har inget OS öht och jag har provat med startdisketter med cd-stöd men de hittar inte cd:n ändå....
 
Sv: Hjälp!!! Partition magic?!

Oj, förlåt det missade jag.

Du råkar inte känna någon med PQ startdisketter då?
Det skall vara minst 2 st.

Jag känner en i Örebro som har annars.
Annars så får du väl komma hit med burken :angel: :p
Kan väl vara fint o se Österlens blåshål på hösten? :D
 
Sv: Hjälp!!! Partition magic?!

Jag skulle jättegärna åka till Österlen, men gärna i annat syfte än för datorj***ln :D

Men jag har ju andra datorer, en med win Me och en med win2000. Går det att göra startdisketter med dem om jag installerar PQ där?
 
Sv: Hjälp!!! Partition magic?!

SUPER!!!!
Ja bara gör du det, gör från 2000...
Så du löste problem själv! ;)

I vilket syfte skulle du vilja åka till Österlen då?
Blåsten, regnet, eller???? *Ha ha*
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 500
Senast: Badger
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 942
Senast: Habina
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp