S
skippan
jag har ett 3 årigt fúllblodssto som är inriden av tidigare ägare. jag köpte henne när jag var höggravid med mitt andra barn. nu är det så här att jag hade tänkt sätta i gång henne men har blivit rädd eller ja lite osäker på att sitta upp på henne. jag har en gammal ryggskada med sen en ridolycka förr några år sedan, så är lite rädd om ryggen med.. jag har tydligen blivit en fegis sen jag fick andra barnet =( innan har jag ju tävlat i både hoppning och fälttävlan och har ju aldrig känt den här osäkerheten innan =( kan det vara för att jag inte har ridit på ett år pga graviditeten? jag har ju haft en del unghästar innan men ändå aldrig känt mig osäker. som ryttare innan har jag alltid varit orädd. men vad ska jag göra nu. mitt sto är ju guda snäll i hantering och min tjejkompis har skrittat på henne utan problem, men nu har hon blivit lite busigare, som tex när man longerar henne, så bockar hon stegrar och uppför sig inte alls.. tyvärr har ingen av mina vänner tid att hjälpa mig pga deras egna hästar tar mycket tid. kanske borde lämna henne på tillridning, men det löser ju inte min osäkerhet, och jag vill absolut inte smitta av det på mitt sto. detta blev lite rörigt och långt, men är det någon där ute som kan tipsa mig lite?