Hjälp nu...oförsäkrad 16 åring

Empalie

Trådstartare
Min kompis vill köpa en 16 årig fjording som inte varit försäkrad sedan den var 2 år. Finns det ngt försäkringsbolag som tar detta??????
Hur har ni andra gjort dom köpt ldre ofärsäkrade hästar, vad finns det för vägar att gå?
HJÄLP NU!

Sv: Hjälp nu...oförsäkrad 16 åring

Prata med det försäkringsbolag Ni vill använda. Jag tror det går att försäkra in den innan året är slut (försäkrade min som 15åring).

Men sista meningen i inlägget är lite svårförståelig?

En lösning som vad jag förstår fler och fler väljer är att sätta in pengarna på ett buffertkonto istället. Har man en frisk häst så blir det ju snabbt lite pengar av det.

Min häst va inte försäkrad när jag köpte honom som 16-åring. Jag lyckades få honom försäkrad i Folksam. Dom försäkrade egentligen inte hästar över 15 år men försäkrade min. Inte världens bästa försäkring kanske men han e iallafall försäkrad!

Jag vet att If försäkrade en 16-årig häst också. Med vet vård för bra mycket och en livdel som täckte ev avlivningskostnader.

Hej! Försäkrade min f d fjording, då troligtvis 15-16 år, inga papper på henne men enligt veterinärbesiktning av tänder m m c:a 15-16 år gammal. Försäkrade henne i Agria, inga problem alls. Om det inte finns något försäkringsbolag som gör detta så håller jag med om annan insändare att spara en viss summa varje månad på ett speciellt hästkonto för oförutsedda händelser. Fjordingen är ju en stark och robust häst med få skador.

Tack :-) helsyrror - och älskar att ligga så där.

Vad är det för fel på Folksam? Eller menar du att du bara fick en A2 på honom?

Har för mej att Agria försäkrar hästar upp till 18 år om det är av en viss ras, kolla om fjording tillhör den kategorin.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 058
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 326
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka