Hjälp nu-Hästpass??

MaRomer

Trådstartare
Var hittar jag de papper som jag skall fylla i för att kunna få hästpass?? Kan ni länka??

Och inge tjat om att jag inte har fixat de innan tack!.....

Sv: Hjälp nu-Hästpass??

Må¨ste ju finnas nån mer än jag som behöver dessa papper eller nån som iaf vet var man får tag på dem....

Beror väl lite på vilken häst.

På ASVH så räcker det om man har regbeviset som är som en liten bok redan, den kan de göra om till ett pass utan ngt mer (ja förutom bevis att du är ägare osv) och då kostar det 400 kr.

Jag har inga som helst papper på hästen...Inte ens ett köpekontrakt... Jag köpte honom av en gammal bonde för 1000:- för 8 år sedan och den andra fick jag gratis....Så det finns inget om dem alls.....

Jag har inga som helst papper på hästen...Inte ens ett köpekontrakt... Jag köpte honom av en gammal bonde för 1000:- för 8 år sedan och den andra fick jag gratis....Så det finns inget om dem alls.....

Rotar man runt på ASVH:s hemsida hittar man detta:

"Saknar du helt papper till din häst, kontakta Svenska Hästavelsförbundet, 0220-454 00."

Ring o snacka med dom och förklara hur det ligger till.

Skulle tro att du är i samma sits som jag var, en helt oregistrerad häst. Enklast är då att ta ut en veterinär som även är utbildad ID-kontrollant eftersom h*n måste åldersbestämma hästen också. DNA-prov tas också med hjälp av tagel.
Det är separata kostnader som hästägaren får stå för. Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 133
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 117
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka