Hjälp, min kanins ena öra har börjat hänga!

DiamondBlue

Trådstartare
Min kanin är 1 ½ år gammal nu och jag upptäckte idag att hans ena öra hade börjat hänga:eek:.
Jag vet inte vad det kan bero på och blev lite orolig när jag såg detta..
Men han har aptit och äter som vanligt samt skuttar runt som vilken dag som helst:).
Kanske ingeting att oroa sig för men vad tror ni?
För matte blev skrämd när hon såg detta:confused..

Sv: Hjälp, min kanins ena öra har börjat hänga!

Hmm de raserna borde inte genetiskt ge honom hängöron så jag skulle noga kontrollera hans beteende och hälsa då hängande öron ofta innebär en en hängig eller sjuk kanin! Men de döljer det bra! Bajsar han normalt? Inte magrat över ryggen? Svullen buk eller hård buk? Äter normalt? Dricker lika mycket? Inte snuvig?

Du har väl kollat i/på öronen så han inte har ohyra eller nån skada?

Den enda erfarenhet jag har av öron som helt plötsligt börjat hänga lite och sådär är öroninflammation (men då hade ju kaninen andra symptom med...), så det borde du kanske kolla upp!

Du är säker på dom raserna? Hur gammal är kaninen?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 639
Senast: Enya
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: Roheryn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är så hjärtslitande tomt utan fyra tassar omkring mig. Hans matskålar är nu undanplockade. Men sovkorgen ligger kvar. Det spelar...
Svar
12
· Visningar
1 514
Senast: cassiopeja
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 418
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Kålpudding med potatis I