hjälp mig!!!!!

C

catta_84

min hund har senaste 2 veckorna blivit ovanligt hungrig av sig... hon äter ALLT hon kan hitta, hon dricker mycket å senaste veckan har jag sett att hon börjar bli VÄLDIGT tjock!!! tuttarna är större än tidigare.... kan de vara valpar i magen:crazy: :crazy: jag vill inte ha valpar... har absolut inte tid med de. snälla säg att de inte är så... hon löpte för ca 1½ månad sedan.. vad är de som händer??? känner mig helt förrvirrad....

SNÄLLA HJÄLP MIG!
ska jag ta henne till vet????

Sv: hjälp mig!!!!!

Finns de någon chans att hon blivit dräktig?

:confused: :confused:

Finns de någon chans att hon blivit dräktig?

:confused: :confused:

inte när hon varit med mig... men hon går ju på dagis på dagarna... men jag pratade med hon som har dagiset nu å hon trodde inte att de var så.... men man blir ju orolig... jag kan inget om att föda upp hundar.. de här e mig första hund å de räcker bra med henne...

På din beskrivning låter det ju som hon är dräktig....

Hade själv en tik som blev skendräktig och visade upp liknande symptom så där är en möjlighet....

Veterinären kan ta ultraljud så vet du.

Lite off topic sådär angående dagis... Där min hund är på dagis ibland där parar dom bara ihop hane+tik men aldrig med samma kön om dom inte känner varandra sedan innan....

Vem har ansvaret om ens hund blir dräktig / en hund gör en annans hund dräktig på dagiset?

Lite off topic sådär angående dagis... Där min hund är på dagis ibland där parar dom bara ihop hane+tik men aldrig med samma kön om dom inte känner varandra sedan innan....

Vem har ansvaret om ens hund blir dräktig / en hund gör en annans hund dräktig på dagiset?

de ansvaret måste ju ligga på dagiset....

kan hon vara skendräktig?

ja ja hoppas ju de... men hon har varit de förrut men inte har hon blivit tjock å ätit allt möjligt för de... hon har hållt på å bäddat med sina gosedjur då... men de gör hon inte nu...

min åt allt möjligt äckligt när hon löpte.. fick tipset att ge henne ananas för det ska tydligen innehålla nåt ämne som dom kan få brist på... det funkade.. fast jag skulle nog ta och hälsa på hos farbror vet för att vara på den säkra sidan

min hund har senaste 2 veckorna blivit ovanligt hungrig av sig... hon äter ALLT hon kan hitta, hon dricker mycket å senaste veckan har jag sett att hon börjar bli VÄLDIGT tjock!!! tuttarna är större än tidigare.... kan de vara valpar i magen:crazy: :crazy: jag vill inte ha valpar... har absolut inte tid med de. snälla säg att de inte är så... hon löpte för ca 1½ månad sedan.. vad är de som händer??? känner mig helt förrvirrad....

SNÄLLA HJÄLP MIG!
ska jag ta henne till vet????

Hur gammal är hunden? Somliga tikar blir otroligt skendräktiga, medan det knappt märks på andra.

Mitt råd är att du tar henne till veterinären för en ordentlig undersökning. Är hon dräktig går det att avbryta det, och annars kan hon få medicin mot en jobbig skendräktighet.

hon bli 2 år 1:a augusti... som jag skrev tidigare så har hon varit skendräktig tidigare men beter sig inte så nu... menar du att hon skulle bete sig anorlunda den här gången då?

Du tycker väl att något är annorlunda, annars hade du väl inte skapat tråden?

*fattar nada*

Du tycker väl att något är annorlunda, annars hade du väl inte skapat tråden?

*fattar nada*

jag menade vad gäller om hon skulle vara skendräktig igen... borde hon inte bete sig lika dant den här gång om hon nu är de igen....

hon bli 2 år 1:a augusti... som jag skrev tidigare så har hon varit skendräktig tidigare men beter sig inte så nu... menar du att hon skulle bete sig anorlunda den här gången då?

De svaren hann komma in medan jag grejade med annat. Men visst kan sådant hända att löpen är olika, speciellt på en så pass ung hund. Det borde ha varit 3:e eller 4:e löpet max, och det tar ofta några gånger innan det stabiliseras och blir förutsägbart.

De svaren hann komma in medan jag grejade med annat. Men visst kan sådant hända att löpen är olika, speciellt på en så pass ung hund. Det borde ha varit 3:e eller 4:e löpet max, och det tar ofta några gånger innan det stabiliseras och blir förutsägbart.

men hon löper inte nu.. de e 1½ månad sen hon löpte...

Hon kan mycket väl vara skendräktig. Vännens hund hade problemfria löp tills nu. Hon fyller ut kring tuttarna, äter som en häst osv.

Och hennes skendräktighet kommer drygt 1-2 månader efter avslutat löp.

Låter presis som hon är dräktig tycker jag. Tyvärr är det nog färsent att spruta bort om det är 1,5 mån sen löp oxå. Kolla henne hos vet så att du vet säkert och ta sedan ett snack med hunddagis...

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 130
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 579
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar