HJÄLP MIG! Transport USA till SVERIGE..

Sv: HJÄLP MIG! Transport USA till SVERIGE..

Med karantän o transport hem till gården blir d nog runt 45000:-,våran kommer på lörda.:bump::banana:

OOPS 45000 det får man ju en hel häst för, det betyder att man kan köpa två hästar i sverige, istället för en från USA. (eller en TOPPHÄST i EM/VM klass).

Jag ifrågasätter inte heller om det är mycket eller lite pengar, utan att man kan få mycket annat för de pengarna, som bara "försvinner" i transportkostnad. Jättebra att man kan försäkra för detta också!!

Tycker man kan tänka sig för innan man köper från USA, och verkligen anstränga sig att ta hit stam etc som inte redan finns i sverige. Och är man sedan kär i hästen, så kan jag bara önska LYCKA TILL!

ps vi märrägare är ju glada åt nytt blod...

nu e våran på plats allt gått jättebra.:banana:

Är det en paint du tog hem, med nån hög strumpa eller i alla fall en del vitt på benen?
Undrar bara för jag tror i så fall att det var den som vi fick ta ut från transporten för att min lille skulle kunna komma ut.
Dom lämna av min natten till Fredag kl 03.30.
Visst är det helt otroligt att ha dom underbara varelserna hemma:love:

Vars hittar du så billiga quartrar?
När jag kollar runt så får man knappt en oriden unghäst för 45papp...

anniequarters:Om man ska titta här hemma e inte quartrarna alls billiga tycker jag..dyra fastän dom knappt haft sadel på sig.

Senast ändrad:

Jaa hon ser lite rolig ut,måste vart hon. Hon e dubbel reggad med quarter föräldrar,här e en bild. Tror dom lämna gbg vid 3 eller nåt imorse så hon var på plats(dock inte hemma hos oss,MEN hos tränarn) Så jag får vänta på att få se henne e en bit dit. Men min sambo (ägare) är därt o möter upp..
http://i152.photobucket.com/albums/s162/maja_70/my horses/californien096.jpg

Vad är det för stam på din goding??? :love:

Jaa hon ser lite rolig ut,måste vart hon. Hon e dubbel reggad med quarter föräldrar,här e en bild. Tror dom lämna gbg vid 3 eller nåt imorse så hon var på plats(dock inte hemma hos oss,MEN hos tränarn) Så jag får vänta på att få se henne e en bit dit. Men min sambo (ägare) är därt o möter upp..
http://i152.photobucket.com/albums/s162/maja_70/my horses/californien096.jpg

Hej maja_70,, visst var det din lilla pålle som jag höll kl 03.30 en natt. Hon var så söt och snäll, jättetrevlig. Min stod innanför din därför var han tvungen att ta ut din först. Hon bara vandrade ner för lastbilen och sen upp igen så lugn o fint.Grattis till en fin häst:banana:/Petra

det beror var man letar;)
har själv köpt quartrar från 25000 och uppåt.
Så att hitta en för 45 ska väl inte vara omöjligt.
Ska säga att dessa inte går på annons....

Vill du ha en speciell stam etc, så får du leta länge och vänta på rätt tillfälle, och så måste man kunna slå till när tillfälle ges.
Stort nätverk, och så ska du ha rep att ta bra hand om dina hästar.

nej, quartrarna är inte billiga i sverige, men jag tycker att det börjar spridas allt mer, bättre priser för normalbegåvade hästar, och högre prisklasser för riktigt bra tävlingshästar.

men om du tar en "vanlig" quarter, och så lägger du på 45000, så får du en väldigt bra häst, även i sverige!

Jo d e klart. Men d e väl lite intressant o spännande o ta in en häst därifrån iallafall.;)

JA, kan förstå tjusningen!:)

nej, quartrarna är inte billiga i sverige, men jag tycker att det börjar spridas allt mer, bättre priser för normalbegåvade hästar, och högre prisklasser för riktigt bra tävlingshästar.

men om du tar en "vanlig" quarter, och så lägger du på 45000, så får du en väldigt bra häst, även i sverige!

Ja, ett snyggt föl kan man ju få iaf.

??
om du tar normalpriset för en quarter (50) och lägger på 45, så får du väl mer än ett föl?

??
om du tar normalpriset för en quarter (50) och lägger på 45, så får du väl mer än ett föl?

Fast för 120000kr kan man få hem en jäkligt bra häst. Inte på EM nivå kanske men hur många här i svergie av ryttarna är färdiga för det. Jag tycker de är många quartrar som de är ÖVER pris på här hemma.

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 784
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 606
Senast: Whoever
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 504
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp