HJÄLP MIG! Transport USA till SVERIGE..

S

shausha

Hej!! Jag behöver er hjälp, jag vet inte riktigt var jag ska vända mig.. I somras var jag och jobbade i USA och där förälskade jag mig i en missförstådd och olycklig häst, vi klickade direkt och fungerader jättebra ihop. När jag åkte hem var jag så ledsen och hoppades att hästen ifråga skulle fungera bättre ihop med de som ägde honom.. Så var inte fallet och nu har jag fått reda på att de ska sälja honom, i princip till vem som helst. Jag vill göra allt jag kan för att försöka köpa honom och få hem honom till mig i Sverige, men hur går det till?? Vem vänder man sig till, hur är det med karantän och veterinärundersökningar, priser osv osv.. Jag behöver verkligen er hjälp, är det någon som tidigare har tagit hem en häst från USA så snälla HJÄLP MIG!!

Jag uppskattar det verkligen..

Kramar

Sv: HJÄLP MIG! Transport USA till SVERIGE..

Hej !

Bästa rådet jag kan ge dig är att kontakta Nedpoint som hjälper många svenskar ta över hästar från USA.

Lycka till :)

Hej!! Jag behöver er hjälp, jag vet inte riktigt var jag ska vända mig.. I somras var jag och jobbade i USA och där förälskade jag mig i en missförstådd och olycklig häst, vi klickade direkt och fungerader jättebra ihop. När jag åkte hem var jag så ledsen och hoppades att hästen ifråga skulle fungera bättre ihop med de som ägde honom.. Så var inte fallet och nu har jag fått reda på att de ska sälja honom, i princip till vem som helst. Jag vill göra allt jag kan för att försöka köpa honom och få hem honom till mig i Sverige, men hur går det till?? Vem vänder man sig till, hur är det med karantän och veterinärundersökningar, priser osv osv.. Jag behöver verkligen er hjälp, är det någon som tidigare har tagit hem en häst från USA så snälla HJÄLP MIG!!

Jag uppskattar det verkligen..

Kramar
Kontakat Wild Rein här inne på buke PMa henne så kan hon hjälpa dig direkt hon ska ta hem en häst snart. De kommer hästar hit med jämna mellanrum. så detta ska du nog fixa utan problem.Berätta sen hur allt gott. Lycka till.:)

Tack så mycket!! Det uppskattas verkligen :)

här kommer då glädjedödaren....
det kostar minst 25000 kronor att ta hem en häst från USA.
Finns det ingen missförstådd eller för den delen UNDERBAR häst i sverige du kan klicka med, för dom pengarna...
ursäkta, var bara tvungen :o

25 000:- tyckte jag lät billigt, det hade jag lätt betalat för en häst man verkligen ville ha.

25´ bara i transportkostnader, och då har jag verkligen tagit i i underkant.

Sen tillkommer förstås inköpspriset på hästen, och köper man då en häst som inte kostar så mycket, så betyder det att transportkostnaden blir den allra största kostnaden, och något som man aldrig kan få igen... (eller försäkra sig för)

Jag vet, jag har själv funderat på att importera häst från USA, det var därför jag skrev att jag tyckte det lät billigt. Jag har som sagt inga problem att lägga dom pengarna på transportkostnader om det är en häst man verkligen vill ha. Det finns väl folk som lägger betydligt mer på hästar som dom inte importerar? En välutbildad dressyrhäst från Sverige är ju betydligt dyrare än att ta in en unghäst från USA t.ex. vad man är beredd att lägga beror ju på vad man är ute efter.

här kommer då glädjedödaren....
det kostar minst 25000 kronor att ta hem en häst från USA.
Finns det ingen missförstådd eller för den delen UNDERBAR häst i sverige du kan klicka med, för dom pengarna...
ursäkta, var bara tvungen :o

Fast allt kan väl ändå inte värderas i pengar? Tyckte faktiskt att det där var lite onödigt inlägg. Har man hittat en kompis så har man. Det är inget man bara kan byta ut hur som helst.

Mvh

Tora

Jag skulle inte importera en häst för 25 000, för jag har inte ekonomin för det. Punkt.

som svar på att det inte är mycket pengar.
För vissa är det Väldigt mycket pengar.

Ingen har skrivit att det inte är mycket pengar, och hade det varit FÖR mycket pengar för TS så hade h*n antagligen inte startad tråden, så jag förstår inte vad din (eller någon annans) ekonomi har med det hela att göra. Är man beredd att betala 25 000:- i transportkostnader så måste väl det vara upp till var och en, oavsett vad någon annan har för ekonomiska möjligheter. Tyckte det var väldigt onödigt att dra in kostnad och ekomoni i diskusionen, det var ju inte det TS frågade efter.

Ja jag skrev att det lät billigt, eftersom jag har fått betydligt högre pris när jag har kollat upp det, jag skrev inte att det inte var mycket pengar, det är lite skillnad.

Hon frågade efter vart hon kunde hitta information om kostnad osv, inte vad folk tyckte var för mycket pengar att betala för att få hit hästen, det är också lite skillnad.

Ni kan räkna med ca 42.000:- att få hem häst från usa. Det kostar ca 27000:- för transport o karantän. Sen har ni en avgift på ca 7800:- i Amsterdam där planet landar som inräknar allt pappersarbete och slutligen mellan 5-10000:- plus moms för transporten med lastbil till sverige. Jag vet det för min häst kommer hem till mig imorgon förmiddag......

Petra

25´ bara i transportkostnader, och då har jag verkligen tagit i i underkant.

Sen tillkommer förstås inköpspriset på hästen, och köper man då en häst som inte kostar så mycket, så betyder det att transportkostnaden blir den allra största kostnaden, och något som man aldrig kan få igen... (eller försäkra sig för)

Det stämmer inte att man inte kan försäkra sig för transportkostnaden. När jag skulle försäkra min nyss hemtagna häst, frågade försäkringsbolaget efter den totala kostnaden på hästen, MED transporten hela vägen hem. Det blev sen summan hästen försäkrades för.

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 784
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 606
Senast: Whoever
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 504
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp