Hjälp mig någon :(

Sv: Hjälp mig någon :(

Kan inte din sambo prata med svärmor?
Skrämmande respekt löst av henne att inte lyssna poå dig!:eek:
Bläää hur kan man lägga sig i något sånt nån annans liv?! Sanningen skrämmer mig!

MEN titta:D vilket paket pris..betala för en och få ett halvt fotbollslag med galningar.

Får man med bur och munkavel?:angel:

Nej, men allvarligt så tycker jag det verkar vara dags att ta ett alvarligt snack med svärmor om mitt och ditt.

Vad har din sambo för relation till sina föräldrar egentligen när han inte ens vågar säga att ni tänker behålla en kattunge?

inte bara henne, det är båda hans föräldrar.

han verkar mer tycka att vi ska ge bort alla katter nu, och sen ta en till kull på mamman.
men det anser jag vara dumt. det är ju individen jag vill ha, inte bara en katt. dessutom vill jag inte att hon ska springa runt ute och löpa (och locka hit sig massa hankatter), och dräktigheten samt födseln kan ju innebära komplikationer. hon ska bli kastrerad, det har varit bestämt länge nu.

Vad har din sambo för relation till sina föräldrar egentligen när han inte ens vågar säga att ni tänker behålla en kattunge?

bra fråga
får svaret "men det är inte rätt läge att berätta det nu.." varje gång.
det kanske är dags att sluta vänta på det där rätta läget?

jag sa att den som tar min katt ifrån mig kan räkna med en polisanmälning
fick svaret "jaha, vad ska du polisanmäla för och hur ska du bevisa att katten är din?"

nu när jag läst ditt svar kan jag konstatera följande:
jag lämnar katterna hos farmor tills imorgon, då jag åker till veterinären och chippar.
hur mycket brukar det kosta per katt?

Det brukar kosta runt 300 kr att chippa en katt. Tar man två samtidigt brukar "styckepriset" bli lite lägre. Sedan kostar det 120 kr att registrera ägarskapet hos SKK (dvs. 240 kr för att regga 2 st).

Lite OT.

Tycker du jag bör göra det som har huskatter också (inne katter) är jätte kass på sådant...

bra av dig att ta dem därifrån och märka dem.

usch, har läst en del trådar om hur du har det där.. det låter inget vidare alls! din pojkvänn får stå på sig lite.

tyckr som alla andra att du skall åka med katterna (och eg. flytta oxå :smirk: )
Tycker det är lågt av din sambo att inte säga emot sina föräldrar då han borde märka att det faktist är viktigt för dig.

Menade rega dom. :) men för att göra dom måste man märka va?
varför märker man?

bra fråga
får svaret "men det är inte rätt läge att berätta det nu.." varje gång.
det kanske är dags att sluta vänta på det där rätta läget?

Men hur mycket specialläge kan det behövas för att berätta en sån enkel sak? :smirk: Det är ju inte som att han ska berätta att han är homosexuell heroinist som just sålt deras sista slant till pantbanken, om man säger så...

Att man ska behålla en kattunge är väl bara ett berätta, eller finns det skäl att tro att svärföräldrarna tycker det är en dålig idé för er att ha en katt till?

okej. är det enda anledningen? mina katter vågar inte gå utanför dörren. och om dom rymmer hamnar dom i trapphuset. men kanske är bra ändå om skk vill hålla reda på hur många katter det finns unjefär. eller nåt :p

man kan aldrig veta säkert. det finns så många oförutsedda saker som kan hända, lägenhetsbrand? kissar som flyr i panik och irrar kring ute hemlösa.. osv..

att märka är att vara beredd på eventualiteter och veta att om någon hittar just din katt finns numret och du registrerat..

Jo det har du ju helt rätt i. får nog ta och fixa sånt där. (vi har pratat om att prata med vet när vi ändå ska kastrera bebisarna.) Tack för dom självklara svaren, som jag inte tänkte på själv. *är dum idag* :p

Det kostar dessutom så fasligt lite att märka (en 50-lapp för en tatuering i örat) och regga en katt, så att det bara för den sakens skull egentligen inte är något som man behöver fundera på. :)

jo, det håller jag med om att han borde.
jag hamnar i kläm ganska ofta..

måste fråga en sak till.
jag ska ju kastrera mamman, kan jag göra det redan nu (ungarna är som sagt 10 veckor) och chippa dem i samband med kastreringen för att eventuellt få ner priset lite till?

KR

Månsan blev kastererad när hennes sista kull var ca 6 veckor, hon diade dem som vanligt direkt efter operationen, men sa ifrån om de blev alltför hårdtassade:p

Jag är innerligt glad att Månsan blev märkt i samband med kastreringen annars hade vi aldrig hittat henne. Hon var 48 mil hemifrån.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 961
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 222
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 564
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama