Hjälp mig någon :(

Sv: Hjälp mig någon :(

I Helsingborg! Det var en gammal tant som hittade henne o ringde till djurhemmet och sa att det är en katt här som nog någon familj saknar väldigt mycket, och det är ju sant...Senast igår kramade Axel henne och sa att: jag är så glad att vi hittade dig Månsan:love:

Grannen flyttade dit den 16 april, det gjorde Månsan också, och kom hem igen den 21 juni!!!

Hur har det gått med snacket med svärföräldrarna och kattungarna? Hela situationen låter fullkomligt absurd :crazy:

För det första kan de ju omöjligen sälja något som tillhör dej.
Ring systern som vidarebefodrat det hela o säg att de får vänta 2 veckor samt att du ska behålla den ena...
Din karl är en mes "ursäkta" men han får ta sej i kragen o lösa problemet annars skulle jag resolut ta katterna o dra...
Kattungar ska inte säljas förräns de är 12v o du gör rätt som tar ditt ansvar!
Lycka till...

dom tog den ena..
den som jag sagt att dom får ta, MEN inte än.
struntade totalt i allt jag sa och påstod att jag sagt att dom skulle få hämta den nu, när jag i själva verket sagt att dom får komma och TITTA på den.
allt blev bara svart framför mina ögon, och jag klarade inte av att vara kvar..

jag sa sen att om dom ger bort någon av de som är kvar, då blir det polisanmälan direkt eller så ger jag bort deras katter.

Nej, sjunk inte lika lågt som de. Gör en polisanmälan och låt bli att att ge bort någon av deras katter.

Du kan även ringa djurskyddsinspektören och fråga om h*n kan göra något så att katten kan plockas bort från de som har den nu. Jag vet inte vilka befogenheter inspektören har, men ring och fråga iaf (men skippa INTE polisanmälan).

Du får förlåta mig Cili men jag _förstår_ helt enkelt inte. Du är ju en vuxen människa -hur kan de köra över dig på det här viset? Har de någon sorts hållhake på dig som innebär att du måste göra som de säger?
Säger du att din katt inte ska lämnas bort än så SKA den inte lämnas bort än, vad menar du med "struntade i" vad du sa? Tog de katten ur händerna på dig och lämnade till de nya ägarna?

Jag känner inte till någon bakgrund, men jag förstår inte hur du kan tolerera att din sambo inte står på din sida mot sina föräldrar. Varför bor ni hos dem? Dags att flytta (och säga till sambon att skärpa sig eller flytta utan honom)?

För övrigt håller jag med Sol: Gör en polisanmälan, visa att du menar allvar. Undrar vad som hade hänt om någon sålt någon annans häst utan lov?

Hur går det med övriga katter, har du fått tid till kastrering av mamma katt + märkning?

Senast ändrad:

nej det har jag inte tänkt göra, det var mest som ett "hot" om vad jag skulle kunna göra.
jag vet inte ens vart han bor nu

Hållhake ja..
Min häst bor här, jag bor här.. Jag kan inte bo hos mamma eller pappa, har inte pengar att bo på annan plats och framför allt - det är svårt att hitta bostad och stallplats fort. Det är bara 2-3 månader kvar tills jag är klar med skolan vilket innebär att jag inte kan flytta så långt heller.

Katten tog dom och satte i buren, det var då jag inte klarade av att vara med längre.

Min sambo är en fegis. Han påstår att han inte kan flytta härifrån eftersom dom har sitt familjeföretag och byggt upp sin verksamhet här och han ska ta över allt.. blabla..
Saken är bara den att dagen föräldrarna dör så ärver hans syster, som inte bor här, lika mycket. Det finns inga papper...
Han tar inte heller ut någon lön när han jobbar, och anser att han har det bra som bor gratis och äter gratis - alltså finns det inga pengar till att köpa något eget

Jag ringde för att boka tid för kastrering och chippning, men antingen var det ingen som svarade eller så var det upptaget.
Gör nya försök på måndag.
Nu har sambon iaf fattat att jag menar allvar, så inga katter åker härifrån.

Till TS: Lycka till med katterna och familjen, håller tummarna för att det löser sig för dig!

Attans att du inte bor kvar här i närheten... då hade jag kunnat fixa en stallplats i alla fall... :crazy:

Hoppas att det löser sej snart...

Vad sur jag blir! klart att dom inte kan ge bort dina katter! Far du till farmor.

Jag ringde för att boka tid för kastrering och chippning, men antingen var det ingen som svarade eller så var det upptaget.
Gör nya försök på måndag.
Nu har sambon iaf fattat att jag menar allvar, så inga katter åker härifrån.

kolla deras hemsida och ring så fort deras teletid startar (kan tänka mig att det är 8-10 eller nått sånt..).

i örebro har de inlämning 8-9 och hämtning vid 15 tiden. men det är nog skillnad på vart man vänder sig, mina små åkte in och sövdes 13:30 och var klara 17:30 och hemma igen vid 18.

Men som sagt, ring så fort det öppnar. annars fastnar du i köer/upptaget tut ..

om två veckor blir det kastrering och chipning, det var lite väntetid.
900kr för två chip och kastrering, låter billigt i mina öron, fast det kanske är normalpris?

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 961
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 222
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 564
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama