Hjälp mig med motivationen!

MaritH

Trådstartare
Jag skulle behöva lite tankar och tips för att motivera mig själv att rida. Min häst är 20 år och ska inte ridas på bana, utan bara på uteritter. Nu har jag gjort det i tre år och det börjar bli rysligt trist. Nu är också alla vägar hårda som sten, och bönderna är ute och kör (stressfaktor för mig och hästen).

Nu är det så att jag fått tag i en medryttare, så det kommer nog snart att kännas lättare, men medryttaren börjar om någon månad. Och bara veckorna nu framöver känns det drygt att hålla igång. :/ Har ni några tips eller råd?

Jag har precis bestämt att jag ska rida en (städad) Hubertusjakt med min promenadkamel, bara för att ha motivation att hålla igång henne. Den typen av mål funkar bra för mig.

Rida dressyr i skogen, det kan få en vanlig uteritt att bli lite mer intressant. Man kan även jobba på uteritter så det blir mer aktiv ridning så man inte sitter och åker häst i skogen, då blir det lätt långtråkigt.
Det är väl dom tipsen jag har. Så man har något att varva med för att få lite nytänk. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 273
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama