Hjälp mig komma på nytt namn till nya herrn

Sv: Hjälp mig komma på nytt namn till nya herrn

Varför inte fortsäta på samma "tema" som du har nu.
Du har en Utter...så varför inte Bison, Björn eller något annat ståtligt:p

*KL*

Det blev Viktor, var ju tvungen bestämma mig för något innan stackaren skulle börja lystra till 'hunden' eller 'lillfjant' ;)

Funderade lääänge på djurtemat (Inte för jag valt Utter, men jag har inte valt bort det heller så att säga) men kom inte på ngt som kändes bra, iller var det som kom närmast, men kändes lite negativt det mer tyvärr (annars är han som sagt som en liten iller..)

Oh, mitt absoluta drömnamn på riesen som är Kaiser och så kommer du och dissar namn på K...

Torkel och Tage känns annars som lagom skäggiga namn.

För en ca 20 år sen,så fanns det en ståtlig riesenherre i min stad som en kille hade, som hette just Kaiser!

Kari uttalas (som han är van) alltså Kaa-ri, med långt, mjukt a. .

ot
Om man uttalar Kari på finska så är det definitivt inte långt a (och inte 2 r heller). Säger man kaari på finska så skriver man det också med 2 a. Betyder båge :D

Okej, det har i alla fall uttalas Kaa-ri, långt a och kort, snärtigare -ri. Men ingen likhet med hur man uttalar t ex Harry.

Och alla valparna heter finskklingande namn, Kari är väl ett av de bättre, kunde ju blivit den valp som hette Yksi och Kaksi (hur man nu stavar det) ;)

Du har stavat helt rätt. :D

Finska är ju så fiffigt att det uttalas som det stavas. Ska det vara långt uttal så är det dubbla bokstäver.

Ah, då är det bara 'feluttalat' då? Den jag hört uttala det är dock finskättad, så borde 'veta', men kanske blev det Kaa-ri för det är enklare eller nåt då.

Spelar eg ingen roll, gillar inte namnet hursom, så fick bli en Viktor (som nog blir Ville sen, men Ville är för luddigt för en valp och ett namnbyte, därav Viktor, tydligare och lättare uppfatta)

Loke tycker jag är fint på risen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka