Sv: Hjälp mig att se..
Vad glad jag blir att jag inte är ensam om att tro att vä fram är boven. Jag började tro att jag har fel på ögonen.
Till ts; det är självklart inte fel att rådfråga någon kunnig men jag skulle hellre rekommendera vetrinär. Jag hoppas ni hittar vad som ev. är fel och att ni får kunnig hjälp!
Vad glad jag blir att jag inte är ensam om att tro att vä fram är boven. Jag började tro att jag har fel på ögonen.
Till ts; det är självklart inte fel att rådfråga någon kunnig men jag skulle hellre rekommendera vetrinär. Jag hoppas ni hittar vad som ev. är fel och att ni får kunnig hjälp!
Jag skulle absolut säga fångvarning med starkast påverkan på vänster fram. Hon tassar och håller emot i början av första skrittfilmen, sedan går det bättre vilket inte är helt ovanligt från början vid fång. I travfilmen undviker hon att belasta vänster fram genom att höja huvudet när hon ska sätta ned den, speciellt tydligt blir det när hon är på den halva av vägen som lutar nedåt när hon alltså har lite hårdare landning. Extra tydligt blir det när hon vill följa vägen och får ta skarpare sväng för att följa volten. Hon har också ett sätt att sänka halsen och bli tassigare samtidigt som jag också känner igen som avlastning vid dubbelsidigt problem lågt fram. Det kan kanske vara hovböld men jag skulle definitivt inte belasta hästen med någon rörelse så länge jag inte kan utesluta fång.
Nu har jag kollat skrittfilmen med. Ska jag säga ngt om ben så är vänster fram värst, och den verkar mer hovöm än annat. Men även här blir benen lite suddiga.