Sv: Hjälp mig att se..
Lite för tjock, tack, det var snällt sagt!! Hon är sjukt fet!
Här är en film, från i våras, tagen på en ridbana, lite att jämföra med kanske!
http://www.youtube.com/watch?v=cUMhSSY57uk&NR=1
Min hovis tror absolut inte på fångteorin, har pratat med honom om det, och han har tittat o klämt o verkat o fixat. Sist han var ute så gjorde han böjprov båda fram, som inte visade nånting. Det hade han heller inte väntat sig. Nu kommer han i nästa vecka för att titta. Fram till dess tänkte jag börja skritta igång henne lite då hon vilat för mkt det sista, därav vikten.
Det är första sommaren jag ägen en "ponny". Trodde inte hon hade så lätt att gå upp i vikt. Hade jag vetat det hade jag låtit henne vara lite tunn som hon var då jag fick henne i januari! Min hovis tyckte jag skulle sätta igång henne och rida, så det händer nåt. Han säger att hon som hon rör sig är det närapå omöjligt att komma fram till nåt. Självklart funderar jag ju om övervikten påverkar negativt, samt vilan, att hon stelnar till då hon inte gör nåt. Hon är ju iof bara 9 år så det bör hon ju inte göra, men hon är en rätt spänd häst utav sig.
Jag funderar på att ta ut en ET, men vet ingen här i krokarna. Gör nån det så PMa!
Det är många bud och jag förstår det är jättesvårt, det är ju det jag oxå tycker! Det är höger bak hon var halt i som 17, och svullen för dryga veckan sen. Lite av svullnaden kvarstår, men den är mkt bättre. kasn inte vänta ut den så mkt längre känner jag, måste få igång henne så jag kan börja jobba på hullet!
Och hon SKA inte vara hovöm, hon har enligt hovis så tjocka sulor att det inte ska påverka henne direkt vilket underlag hon rör sig på. Men nästa gång han kommer ska vi prova att lägga på en sula för stötdämpningens skull, bara se om det gör nån skillnad. Men nu ska jag skritta igång henne så får vi se hur hon känns. Börjar med tömkörning för att mjuka upp.