Hjälp med stam

ishmanda

Trådstartare
Jag behöver hjälp med stamen på min dam.
Hon är e. Le Mans och ue. Richard of York.

Vet inte mycke om dessa herrarna, så jag hoppas att ni kan berätta mer.
Temperament, reslutat, avkommor ja allt ni kan komma på!!!

Sv: Hjälp med stam

Richard of York står i Danmark. Läs om honom på york.dk Han är f ö en av Skandinaviens bästa avelshingstar ( vad gäller avkommornas framgång på banan alltså)

Hej,du kan gå in in på atg.se sök sportinfo,därefter hästens namn osv

Tack båda.

Jag har hittat resultat och Yorks hemsidan,
Men jag vill veta mer om hingstarna. Hur dom är/var att hantera, temerament med mera. Typ hårda eller mjuka i psyket, stökiga, snälla som lam m.m. Samt hur avkommerna är i huvudet och ribara m.m.
Sånt som inte går att läsa på hemsidan och på ATG.

Tack båda.

Jag har hittat resultat och Yorks hemsidan,
Men jag vill veta mer om hingstarna. Hur dom är/var att hantera, temerament med mera. Typ hårda eller mjuka i psyket, stökiga, snälla som lam m.m. Samt hur avkommerna är i huvudet och ribara m.m.
Sånt som inte går att läsa på hemsidan och på ATG.

Hej Ishmanda
Jag tror inte de är några som sitter här som vet nått om Le Mans tränaren som hade honom håller inte heller på längre. Jag var typ bara 12 år när han sprang så de var väldigt länge sen.
Han var snygg stor mörkbrun ska fråga en kompis om honom och se vad hon hade för uppfattning om honom.

Hejsan.
Jag måste bara få fråga om det är "Fanny" du har? Det kan väl inte finnas så jättemånga efter just Le Mans - Richard of York...

Le Mans-hästarna vet jag inte så jättemycket om annat än att en avkomma tävlar fälttävlan med framgång. RoY:arna jag haft kontakt med har alla varit vackra eleganta hästar med mycket bra gång och hoppförmåga. Mkt framåt men utan att vara "heta". Mycket trevliga hästar allihop. Tuffa och kaxiga utan att vara hårda.
Hur hingstarna var själva vet jag inget om men det sägs att åtminstone RoY var precis så som många av avkommorna blivit så det stämmer säkert..

Jag är så uråldrig så jag har faktiskt ridit Le Mans mormor Mirja Helena när hon var tvååring...... Och hon var inte snäll, ramlade av henne ett par gånger. Hon var en bra häst men stor och stark.:devil:

Le Mans far, Manifest, tror jag var ganska vettig. Vi stod i samma gäststall som han när han skulle starta i Derbyt och han sprang ur boxen samma morgon. Men han gick bra i alla fall.

Le Mans minns jag ganska bra men hade aldrig något med honom att göra. Han var brun och läcker och hade lite utstående öron - om jag inte minns fel. Sören Östgård, som hade honom, flängred honom en hel del och han hoppade över häcken som var runt stallplan på Täby med honom. Han verkade vara en riktig cigarr!:bump:

Och Rickard of York har som sagt var varit ledande avelshingst i Danmark i många år.:)

Hejsan.
Jag måste bara få fråga om det är "Fanny" du har? Det kan väl inte finnas så jättemånga efter just Le Mans - Richard of York...

Le Mans-hästarna vet jag inte så jättemycket om annat än att en avkomma tävlar fälttävlan med framgång. RoY:arna jag haft kontakt med har alla varit vackra eleganta hästar med mycket bra gång och hoppförmåga. Mkt framåt men utan att vara "heta". Mycket trevliga hästar allihop. Tuffa och kaxiga utan att vara hårda.
Hur hingstarna var själva vet jag inget om men det sägs att åtminstone RoY var precis så som många av avkommorna blivit så det stämmer säkert..

ja det är "Fanny" men numera kallas hon för Annie.

Hur känner du henne???

Hej Ishmanda!

Här var Watching Nikita och hennes ägare. Jag är lika nyfiken som Du på dessa båda hingstar. Kommer med stort intresse följa tråden...

För er andra här på sidan så har jag "mamman" till Ishmandas Annie.

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 746
Senast: Ninnurur
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 079
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 002
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar