Hjälp med övning till Clinic!!

C

Chippen88

Skulle vilja ha tips på bra övningar där man kan visa skillnaden mellan hästens utbildningsnivå i olika åldrar.

Ska ha en clinic i februari och då tänkte vi visa hur långt en 4-åring 5-åring respektive 6-åring ska ha kommit i sin utbildning.

Är det nån som har nån bra idé på en sådan övning som alla hästarna kan göra men man kanske kan variera svårighetsgraden för att visa på skillnaderna?

Sv: Hjälp med övning till Clinic!!

Eftersom den ligge runder hopp antar jag att det gäller hopphästens utbildning?

Ja precis! Glömde skriva det :o men det är alltså någon övning med hinder eller bockar som jag e ute efter!

Ingen som har något tips?

Funderar på att bara ha en linje med två hinder och sedan bara låta de yngsta hästarna galoppera igenom och sen visa att de äldre hästarna ska kunna variera antalet galoppsprång emellan.. Vad tror ni om det?

Sedan kanske man kan visa med 6-åringen att man ska kunna bestämma avsprångspunkten alltså om man vill komma nära eller hoppa av utifrån.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 311
Senast: Gunnar
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 042
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: malumbub
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka