Hjälp med dress

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Rigolette
  • Startdatum Startdatum
R

Rigolette

Jo ! Jag tar ponnytravlicens nu i vinter .. och känner mig j*vligt stressad över dressen :S Jag vet vilka mönster jag Inte vill ha .. problemet är vilka färger jag vill ha :S Sen har jag en sponsor .. vars logga är vit bakgrund och röd text .. men jag vill inte ha en hel vit dress .. Sen tänkte jag fixa fler sponsorer ..

Kom även på att tänka på en till sak .. har sett några ponnykuskar som har likadana dressar som vissa storkuskar .. får man ha så ? Hur går man till väga då ?

Sv: Hjälp med dress

Man får ha lika dress som är reggad under STC, men då måste du byta om du själv vill köra storhäst senare. Annars så konstruerar du din egna dress. Rita upp hur du vill ha den, sponsor loggan kan du ju sätta på senare oavsett färg ju. Annars så försöker du ta en dress med mkt vitt i och med textens färg i dressen.

Okej .. då är jag med .. :)

Hur mkt kostar det sedan att byta dress (göra dressändring) om jag börjar köra storhäst ?

Och .. sponsoren .. om man har samma som .. storkusken .. ska man kontakta själva kusken lr lika bra å kontakta sponsoren ?

Kontakta sponsorn, de kan ju sponsra flera. Vad du har för sponsor (färg) ska ju inte uppges när du färg reggar dressen.
Det kostar 420kr för att regga en ny dress eller ändra färger till "stortravet" och 100 kr för förlängning.
till ponnytravet kostar det 150kr och är en engångs avgift.

Hoppas du får till en snygg dress nu.

Okej .. tack så mkt för färgen :) Tror att jag vart lite klokare ;P

Är det okej för TS om jag lånar tråden lite..?

Jag tog min ponnytrav-licens för ett år sedan, och skickade då in ett förslag. Det var upptaget, så jag skickade in ett nytt, som också var upptaget. Sen har jag inte varit hemma och de glömde skicka med nya blanketter och det har varit det ena med det andra, så nu har jag nästan gett upp, men nu till frågan: Kan jag fortfarande skicka in förslag eller är det försent?

Finns det redan färdiga mönster? Var hittar man dem? Kan man ha samma mönster som någon annan fast annan färg?:D

ring och prata med STC så skickar dom hem ett papper med olika mönster mm

på brizys hemsida kan du ladda hem en mall på dress som du sedan kan sitta och skissa på.om du ringer brizy eller Mira eller vilken dress leverantör som helst så kan dom skicka hem färg mallar som du kan titta på

och om du fått nobben på några förslag så ring och prata med dom å hjälper dom dig

Senast ändrad av en moderator:

Tjena, måst slänga in en fråga här under :p

Jag skall ev. börja med trav. Det beror lite på om vi får hem ett russ till våren (från en tjej som inte vill ha det)

Då skall jag ta körlicens tillsammans med min kompis. Men det där med dressen ja.... Hur går det till?
Får man alltså rita upp hur man vill ha den själv och någon syr den sedan?

Hur mycket kostar det? :angel:

Mvh Malin Andersson

Du får rita den nästan hur du vill, så länge den är unik, dvs. ingen annan får ha en likadan. byxorna MÅSTE vara vita, men du får ha revär på.

Att registrera en ny dress kostar 150 kr (tror jag) och sedan ingår dressavgiften i körlicensen du betalar varje år numera, så det är ingenting mer att betala.

Sy upp den? det fixar du själv, det ebror på hur mkt du är beredd att betala. Du kan ta någon jacka och sy ditt mönster på, du kan be ngn sy upp en eller så syr du upp den på ngt av de företag som syr upp dressar. beroende på vilket företag och vilken sorts dress (sommar, vinter, vår/höst, jacka, hel overall osv). räkna med kanske...3000-5000. Har du tur kan du kanske deala med en sponsor som betalar mot att de har reklam på dressen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
1 279
Senast: Trasten
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 488
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈